site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Stowarzyszenia branżowe łączą siły, by działać na rzecz czystej informacji i reklamy - konferencja
1.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Stowarzyszenia branżowe łączą siły, by działać na rzecz czystej informacji i reklamy – konferencja

joshua-earle-X_roZ7toBJY-unsplash

2 października w Centrum Prasowym PAP odbędzie się konferencja inaugurująca współpracę najważniejszych stowarzyszeń branży marketingowej i mediowej na rzecz czystej informacji i reklamy. Inicjatorem prac jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz partnerzy: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związek Firm Public Relations. Wydarzenie jest częścią realizacji strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji w internecie podjętych przez Komisję Europejską.

Eksperci są zgodni: jeszcze nigdy w dziejach rynku mediów i reklamy sytuacja związana z dezinformacją i ad fraud nie była tak trudna, jak obecnie. Rozwinął się i ciągle rozwija hejt, trolling oraz nieuczciwe użycie zautomatyzowanych systemów (botów) do osiągania celów politycznych i gospodarczych. Do groźnych rozmiarów rozrosła się także dezinformacja. Manipulowanie informacjami i danymi w mediach online ma konkretne skutki, np. wpłynęło na demokratyczne procesy wielu państw (wybory prezydenckie największych mocarstw świata), a także przyczyniło się do zdestabilizowania dużych firm. W natłoku informacji czasami wręcz niemożliwe staje oddzielenie prawdy od fałszu.

Wymienione zjawiska zaburzają także system finansowania mediów: reklamodawcy nie mają pewności, że zainwestowane w promocje środki trafiają do realnego odbiorcy, a wydawcy są pozbawieni informacji o wiarygodnych zasięgach publikowanych treści.

– Postanowiliśmy nie czekać i zrobić wspólnie to, co możemy, również na rynku polskim. Wpisując się w ramy inicjatywy Komisji Europejskiej na mocy której funkcjonuje „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” podpisany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, chcemy zawiązać koalicję organizacji branżowych, reklamodawców, wydawców, agencji interaktywnych, domów mediowych, sieci reklamowych i firm technologicznych, która wypracuje konkretne rozwiązania do wdrożenia przez poszczególne grupy interesariuszy – mówi Paweł Tyszkiewicz Pełnomocnik Zarządu SAR.

– Ad fraud i dezinformacja to zjawiska niekorzystne z punktu widzenia interesów wszystkich uczestników rynku komunikacji marketingowej. Podjęcie działań zabezpieczających przed ich dalszym rozwojem wpisuje się w cele, które stawiamy sobie jako IAA Polska. To ważny temat dla wszystkich naszych członków: reklamodawców, mediów, a także dostawców usług marketingowych, dlatego spodziewam się, że skorzystają oni z możliwości opracowania, a następnie wdrożenia kodeksu dobrych praktyk mających na celu przeciwdziałanie dezinformacji i ad frauds – mówi Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

– Nie ulega wątpliwości, że tylko kolektywne działania wszystkich uczestników rynku komunikacji mogą skutecznie wyeliminować ad fraud i dezinformację. Z pełnym zaangażowaniem przystępujemy do Inicjatywy, tym bardziej, że stanowi ona uzupełnienie działań, które już w tym zakresie prowadzimy. Przykładem jednej z najnowszych inicjatyw jest Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic , który zobowiązuje jego sygnatariuszy do przestrzegania określonych standardów w obszarze rynku, za który odpowiadają. Wszystko po to, aby zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość w wykorzystaniu programmatic wszystkim zaangażowanym w proces podmiotom. Inicjatywa na rzecz czystej informacji i reklam rozszerza te działania na pozostałe obszary naszej branży – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Celem wydarzenia jest przybliżenie rynkowi statystyk oraz przedstawienie analiz wpływu opisanych negatywnych zjawisk na branżę komunikacji marketingowej i jej odbiorców. Podczas spotkania przedstawiciele organizacji branżowych, mediów i reklamodawców opowiedzą o swoich planach związanych z działaniami przeciw dezinformacji i ad frauds.

Kiedy?: 2 października 2019 r., godz. 14:00
Gdzie?: Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8, Warszawa

ad fraud dezinformacja kodeks manipulacja marketing media reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisYouTube zmienia zasady weryfikacji konta. Co to oznacza dla twórców?
OX Media i Medaliści Mistrzostw Europy – inspirująca współpraca pro bono!

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow