2 października w Centrum Prasowym PAP odbędzie się konferencja inaugurująca współpracę najważniejszych stowarzyszeń branży marketingowej i mediowej na rzecz czystej informacji i reklamy. Inicjatorem prac jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz partnerzy: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związek Firm Public Relations. Wydarzenie jest częścią realizacji strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji w internecie podjętych przez Komisję Europejską.
Eksperci są zgodni: jeszcze nigdy w dziejach rynku mediów i reklamy sytuacja związana z dezinformacją i ad fraud nie była tak trudna, jak obecnie. Rozwinął się i ciągle rozwija hejt, trolling oraz nieuczciwe użycie zautomatyzowanych systemów (botów) do osiągania celów politycznych i gospodarczych. Do groźnych rozmiarów rozrosła się także dezinformacja. Manipulowanie informacjami i danymi w mediach online ma konkretne skutki, np. wpłynęło na demokratyczne procesy wielu państw (wybory prezydenckie największych mocarstw świata), a także przyczyniło się do zdestabilizowania dużych firm. W natłoku informacji czasami wręcz niemożliwe staje oddzielenie prawdy od fałszu.
Wymienione zjawiska zaburzają także system finansowania mediów: reklamodawcy nie mają pewności, że zainwestowane w promocje środki trafiają do realnego odbiorcy, a wydawcy są pozbawieni informacji o wiarygodnych zasięgach publikowanych treści.
– Postanowiliśmy nie czekać i zrobić wspólnie to, co możemy, również na rynku polskim. Wpisując się w ramy inicjatywy Komisji Europejskiej na mocy której funkcjonuje „Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie” podpisany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, chcemy zawiązać koalicję organizacji branżowych, reklamodawców, wydawców, agencji interaktywnych, domów mediowych, sieci reklamowych i firm technologicznych, która wypracuje konkretne rozwiązania do wdrożenia przez poszczególne grupy interesariuszy – mówi Paweł Tyszkiewicz Pełnomocnik Zarządu SAR.
– Ad fraud i dezinformacja to zjawiska niekorzystne z punktu widzenia interesów wszystkich uczestników rynku komunikacji marketingowej. Podjęcie działań zabezpieczających przed ich dalszym rozwojem wpisuje się w cele, które stawiamy sobie jako IAA Polska. To ważny temat dla wszystkich naszych członków: reklamodawców, mediów, a także dostawców usług marketingowych, dlatego spodziewam się, że skorzystają oni z możliwości opracowania, a następnie wdrożenia kodeksu dobrych praktyk mających na celu przeciwdziałanie dezinformacji i ad frauds – mówi Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
– Nie ulega wątpliwości, że tylko kolektywne działania wszystkich uczestników rynku komunikacji mogą skutecznie wyeliminować ad fraud i dezinformację. Z pełnym zaangażowaniem przystępujemy do Inicjatywy, tym bardziej, że stanowi ona uzupełnienie działań, które już w tym zakresie prowadzimy. Przykładem jednej z najnowszych inicjatyw jest Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic , który zobowiązuje jego sygnatariuszy do przestrzegania określonych standardów w obszarze rynku, za który odpowiadają. Wszystko po to, aby zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość w wykorzystaniu programmatic wszystkim zaangażowanym w proces podmiotom. Inicjatywa na rzecz czystej informacji i reklam rozszerza te działania na pozostałe obszary naszej branży – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Celem wydarzenia jest przybliżenie rynkowi statystyk oraz przedstawienie analiz wpływu opisanych negatywnych zjawisk na branżę komunikacji marketingowej i jej odbiorców. Podczas spotkania przedstawiciele organizacji branżowych, mediów i reklamodawców opowiedzą o swoich planach związanych z działaniami przeciw dezinformacji i ad frauds.
Kiedy?: 2 października 2019 r., godz. 14:00
Gdzie?: Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8, Warszawa
Komentarze: brak