site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > "Strategiczny brand marketing" Jacka Szczepańskiego
26.02.2019  |  Dodane przez Katarzyna Krupicka w meandry marketingu

„Strategiczny brand marketing” Jacka Szczepańskiego

20190211_084852

Szukając pozycji na temat budowania marki i jej rozwoju, warto sięgnąć po książkę pt. “Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko”. Stanowi dość szczegółową branżową instrukcję, która prowadzi przez zrozumienie istoty brandu, konfrontację na rynku i wdrożenie właściwych strategii, aż po jego rozkwit.

Jacek Szczepański, autor książki, ma na swoim koncie wiele sukcesów dotyczących wprowadzania i rewitalizacji znanych powszechnie marek. Tworzył, a następnie wdrażał dla nich strategie, zarządzał zespołami marketingowymi i sprzedażowymi, dzięki czemu jego doświadczenie oraz wiedza tworzą znakomity przewodnik po świecie brandingu.

W swojej publikacji w bardzo ciekawy sposób porusza kwestię budowania marki i jej skutecznego promowania. Na przykładach jednych z największych brandów można zobaczyć, jak producenci przez lata wznosili się na wyżyny i przyciągali coraz większe grono wiernych fanów swojego produktu lub szybko i boleśnie spadali na ziemię. Ukazuje istotne elementy, które często decydowały o takim, a nie innym losie marek.

Poradnik ten znakomicie tłumaczy, czym jest marka, jak powstaje oraz jak wygląda jej struktura, a także rozwój. Krok po kroku rozkłada ją na czynniki pierwsze, ukazując prawdziwe oblicze. Z książki dowiemy się, co wpływa na odbiór brandu przez konsumentów oraz jak można właściwie i w przemyślany sposób zdywersyfikować produkt. Autor książki dzieli markę na lokalną, regionalną i globalną sugerując, kiedy najlepiej rozwijać ją szerzej, a kiedy lepiej skupić się na promocji na trochę niższą skalę, za to z wierniejszą grupą kupujących.

Szczepański podejmuje temat rynku – jego struktury, segmentów cenowych w stosunku do marki, ale także dość istotnych segmentów emocjonalnych, co szczególnie w dzisiejszych czasach należy wziąć pod uwagę. Skupia się na taktykach marketingowych, które wpływają na dystrybucję oraz jej właściwym sterowaniu. Nie zapomina również o innowacjach, kreowaniu marki w zgodzie z panującymi trendami, a także przedstawia model biznesowy wraz ze strategią marketingową i jej poziomami, gdyż wszystko to ma znaczący wpływ na sprzedaż.

Ostatni rozdział poświęcony jest brand marketingowi, który wskazuje, na czym tak naprawdę polega i co rzeczywiście kreuje. Autor tekstu podpowiada jak planować działania i rozwijać potencjał marki oraz przedstawia swój marketingowy dekalog. Na samym końcu 2 wydania rozszerzonego “Strategicznego brand marketingu” znajduje się tzw. dodatek specjalny, w którym znaleźć można omówione strategie marek, m.in. o ich konkurowaniu, ewolucji oraz specyficznych relacjach między detalistami, a markami niezależnymi.

Poradnik Jacka Szczepańskiego zawiera to wszystko i wiele więcej. Jest świetnym kompendium wiedzy brand marketingowej. Sprawdzi się zarówno dla osób, które zawodowo zajmują się tym tematem i mogą poszerzyć lub uzupełnić swoją wiedzę, jak również (a może nawet przede wszystkim!) dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę w branży.

Jarek Szczepański, “Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko. Wydanie 2 rozszerzone”, Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2019.

 

brand marketing OnePress recenzja

Dodano przez Katarzyna Krupicka

Poprzedni wpisEra influencera – XIX Kongres Profesjonalistów Public Relations
Isobar Polska wspiera wyprzedaż modeli ŠKODY

Podobne wpisy:

  • Kotler_3d
    “Moje przygody z marketingiem” Philipa Kotlera
  • StoryBrand_3d
    “Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki” Donalda L. Millera

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow