Instagram wprowadza funkcję, dzięki której użytkownicy mogą założyć własną zbiórkę pieniędzy na platformie. Datek można przekazać zarówno firmom, jak i osobom fizycznym, jednakże cel wsparcia finansowego musi być powiązany z pandemią. Narzędzie zostało uruchomione przy pomocy Androida.
Tydzień temu, 21 lipca, administratorzy medium udostępnili opcję, umożliwiającą utworzenie zbiórki funduszy mającą wspomóc przedsiębiorstwa oraz zwykłych ludzi w walce z koronawirusem. Narzędzie jest w fazie testów, lecz po ich pozytywnym ukończeniu zostanie wprowadzone w Irlandii, Stanach Zjednoczonych, a także Wielkiej Brytanii. Założenie charytatywnej skarbonki jest możliwe dzięki specjalnej naklejce, podobnej do tej, która wspierała małe firmy.

Jak założyć własną zbiórkę?
To proste, wystarczy w ustawieniach konta kliknąć „Edytuj profil”, a później „Dodaj zbiórkę funduszy”. Następnie należy wejść w „Zbierz pieniądze”. Potem wystarczy już tylko wybrać zdjęcie i kategorie skarbonki z dostępnych opcji np. zwierzęta, pomoc kryzysowa czy wiara oraz kliknąć „Wyślij”. Po jej utworzeniu można dodać charakterystykę swojej zbiórki, opisując, dlaczego chcemy ją utworzyć oraz komu pragniemy pomóc. To pomoże w jej rozpowszechnianiu, a co za tym idzie, zwiększy szansę na zgromadzenie dużej sumy.
Co jeszcze warto wiedzieć o nowej opcji?
Zanim udostępnimy własną formę pomocy, należy podać swoje dane do systemu Stripe Instagrama. Jest to ważne, ponieważ te informacje również biorą udział w weryfikacji zgłoszenia. Gdy administratorzy je zatwierdzą, możemy zacząć gromadzić datki. Każda zbiórka trwa 30 dni, po tym czasie zostanie ona zamknięta, by do tego nie dopuścić, należy ją prolongować o kolejny miesiąc. Ilość przedłużeń jest nieograniczona. Po zakończeniu akcji zebrane pieniądze trafią na wskazane konto bankowe. Z nowej funkcji mogą korzystać wyłącznie osoby powyżej 18 r.ż.
Warto podkreślić, że osoby dokonujące wpłaty mogą ukryć swoją tożsamość, dzięki czemu inni użytkownicy, pragnący wesprzeć skarbonkę, nie będą wiedzieć, kim są pozostali oferujący. Jednakże każdy założyciel zbiórki ma wgląd do danych osobowych, a także wysokości kwoty poszczególnych darczyńców. Miejmy nadzieję, że już wkrótce wszyscy będziemy mogli korzystać z nowej funkcji, abyśmy mieli możliwość w realny sposób przyczynić się do zwalczenia epidemii.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Katka Pavlickova/Unsplash
Komentarze: brak