site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > SugarBuster - nowa aplikacja mobilna dla najmłodszych diabetyków
22.03.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

SugarBuster – nowa aplikacja mobilna dla najmłodszych diabetyków

sugarbuster3

Ponad 80 proc. polskich uczniów korzysta z urządzeń mobilnych przynajmniej raz dziennie[1]. Czy smartfon może być dla dzieci narzędziem do nauki? Nowa, darmowa gra SugarBuster pozwala przenieść zdrowe nawyki z wirtualnego świata do prawdziwego życia. Pomysłodawcą aplikacji jest wrocławianin Tomasz Weber, którego syn jest chory na cukrzycę typu I.

Podawanie insuliny, ciągła kontrola poziomu cukru we krwi, a w plecaku – nieodłączny glukometr, pompa lub pen, glukagon i koniecznie coś słodkiego. Codzienność najmłodszych chorych na cukrzycę typu I różni się od życia ich rówieśników. Choroba wymaga planowania posiłków z wyprzedzeniem oraz podejmowania przez całą dobę decyzji o podawaniu konkretnej dawki insuliny lub zjedzeniu przekąski.

Jedynym możliwym leczeniem jest przyjmowanie insuliny, dbanie o aktywny tryb życia i właściwe odżywianie. Dyscyplina i podporządkowanie każdego dnia określonemu stylowi życia jest trudne, tym bardziej dla dzieci i młodzieży, u których cukrzyca typu I występuje najczęściej. Wg danych International Diabetes Federation (IDF) z 2017 roku w Polsce choruje na nią około 14,5 tys. osób do 19. roku życia. Od 1990 roku liczba nowych przypadków wśród dzieci wzrosła ponad pięć razy.

Czy wiedzę na temat leczenia cukrzycy oraz zdrowego odżywiania można w lekki i ciekawy sposób przekazać także najmłodszym? Nowa gra mobilna SugarBuster spełnia tę potrzebę, łącząc edukację i rozrywkę. Za pomocą prostych mechanizmów dostarcza informacji na temat indeksu glikemicznego produktów, dobrych nawyków oraz skutków, jakie niesie za sobą nieprawidłowy poziom cukru i insuliny we krwi.

Wiedza zdobyta w trakcie gry przydaje się nie tylko chorym dzieciom, ich rodzicom i bliskim, ale także osobom pracującym z dziećmi (np. w przedszkolach i szkołach), dorosłym chorym na cukrzycę, a także wszystkim zainteresowanym zdrowym trybem życia i profilaktyką cukrzycową.

Nauka poprzez zabawę

Nie jest tajemnicą, że dzieci przepadają za kolorowymi i pysznymi przekąskami. SugarBuster również przygotował dla nich wiele smakołyków. Uczestnicy wybierają awatar swojej postaci i wyruszają w podróż po barwnej planszy, gdzie nie brakuje soczystych gruszek, smakowitych cukierków czy czekoladowych batoników.

Rozgrywka wymaga uwagi, spostrzegawczości, uczy podejmowania decyzji i szybkiego przyswajania wiedzy. Uczestnicy zbierają kolejne punkty, muszą jednak cały czas obserwować poziom cukru, który może nagle podskoczyć lub spaść. Gdy jest on zbyt wysoki, gracz musi szybko znaleźć insulinę, jeśli jest zbyt niski – szukać glukozy.

Gra jest darmowa i można ją pobrać w wersji mobilnej na system Android oraz iOS.

Gra dla dzieci

Pomysłodawcą gry jest Tomasz Weber, mieszkaniec Wrocławia, tata 9-latka i 6-latka. Jego starszy syn Filip miał zaledwie dwa lata, gdy zdiagnozowano u niego cukrzycę typu I.

– Dla moich dzieci ulubioną formą spędzania czasu jest granie w gry i korzystanie z aplikacji mobilnych. Cukrzyca wymaga natomiast dużej wiedzy i wykształcenia właściwych nawyków żywieniowych. Nie jest łatwo przekonać najmłodszych do nauki w tym zakresie. Przez długi czas szukałem atrakcyjnego sposobu, by dotrzeć do kilkulatków takich, jak mój syn. Podręczniki czy warsztaty nie wystarczały, by przykuć ich uwagę – mówi Tomasz Weber.

Tak zrodził się pomysł na grę mobilną SugarBuster, którą zrealizowało wrocławskie studio The Dust (Grupa Me & My Friends). Dzięki niej mali diabetycy mogą w każdej chwili sięgnąć po prostą i angażującą rozgrywkę, która uprzyjemni im codzienne zmagania z chorobą oraz nauczy właściwych zasad żywienia. Z grą poradzą sobie dzieci już od 4. roku życia.

Lekarze chwalą SugarBuster

Po raz pierwszy aplikację tę testowały dzieci z cukrzycą, które wzięły udział w obozie szkoleniowym we Wrocławiu we wrześniu 2018 roku. Gra spodobała się uczestnikom w różnym wieku, zarówno chłopcom jak i dziewczynkom. Rekomendują ją również eksperci i diabetolodzy.

– Najmłodsi, ale także starsi pacjenci, chętnie wracali do rozgrywek, pobijając własne rekordy. Byli pozytywnie zaskoczeni, że gra o tematyce diabetologicznej jest grą zręcznościową, a dziewczynki cieszyły się, że mają możliwość wyboru swojego wirtualnego awatara – mówią prof. dr hab. med. Anna Noczyńska i dr n. med. Agnieszka Zubkiewicz-Kucharska.

Lekarze podkreślają, że gra przybliża dzieciom zasady leczenia cukrzycy, podpowiada skuteczne zachowania i zachęca do odpowiedzialnej postawy. Gra SugarBuster uzyskała pozytywną opinię Katedry i Kliniki Endokrynologii i Diabetologii wieku rozwojowego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

– SugarBuster jest elementem edukacji w zakresie postępowania w sytuacjach szczególnych – niedocukrzenia i hiperglikemii. Gra „wciąga” dzieci do analizowania przyczyn i skutków swojego zachowania. Jest dopracowana ze strony medycznej, m.in. zwiększenie glikemii u awatara zależy od indeksu glikemicznego zjedzonego produktu. Ocena gry przez lekarzy naszej kliniki jest bardzo wysoka – podkreśla prof. dr hab. med. Anna Noczyńska. Jej zdaniem SugarBuster w pełni zasługuje na wsparcie Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, które objęło grę swoim patronatem.

Teraz Tomasz Weber planuje nowe funkcjonalności SugarBustera i szuka sponsorów lub inwestorów, których wsparcie pozwoli na dalszy rozwój i promocję gry dla małych diabetyków. Do tej pory powstanie aplikacji finansował z własnych środków, z kolei jego żona już wcześniej zaangażowała się w edukację dorosłych i dzieci na temat cukrzycy. W ten sposób choroba syna zachęciła do działań na rzecz innych całą rodzinę.

Więcej informacji o SugarBustera tutaj.

[1] Smartfon jako osobiste narzędzie edukacyjne ucznia, Sieć Edukacji Cyfrowej KOMET@, wyd. Stowarzyszenie ,,Miasta w Internecie”, Warszawa 2018.

aplikacja mobilna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCykl edukacyjny w 5 krokach: jak zwiększyć sprzedaż za pomocą e-mail marketingu?
Pierwszy CRASH Mondays na Pomorzu o Employer Brandingu

Podobne wpisy:

  • jonas-leupe-wK-elt11pF0-unsplash
    Smartfonów używamy nawet 5 godzin na dobę. Stan rynku mobile na 2023
  • jacob-townsend-HxtWHbglHKs-unsplash
    Aplikacje mobilne i różnorodność targetowania alternatywą w erze ‘cookie-less”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow