site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Święta w odcieniach szarości. Celebryci i sportowcy w kampanii społecznej
10.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Święta w odcieniach szarości. Celebryci i sportowcy w kampanii społecznej

nordwood-themes-q8U1YgBaRQk-unsplash

Ty tworzysz koloryt tych świąt – nie twój telefon. Pod takim hasłem odbyła się bożonarodzeniowa kampania społeczna, zachęcająca do odłożenia smartfonów i spędzenia czasu z rodziną.

Boże Narodzenie to nie tylko najbarwniejszy czas w roku, ale także bliskość i rodzinna atmosfera. Jednak jak zauważyli organizatorzy akcji „Szary ekran”, wciąż towarzyszy nam smartfon w ręce i ciągłe uczestnictwo w mediach społecznościowych. Z tego powodu narodził się pomysł na akcję, w której celebryci, słynni sportowcy i kluby zniechęcają do używania telefonu.

Więcej kolorów, ale w realu

Jak czytamy na stronie organizatora kampanii szaryekran.pl:

Już co czwarta osoba zmaga się z uzależnieniem od ciągłego spoglądania w telefon. Aplikacje, filmy, zdjęcia i stale przybywające nowe treści absorbują na co dzień tak bardzo, że trudno jest przejść obok nich obojętnie. Z przeprowadzonych badań wynika, że za syndrom FOMO (lęk przed pominięciem) i nawyk ciągłego korzystania ze smartfona odpowiadają atrakcyjne dla mózgu ciepłe kolory aplikacji.

Organizator podzielił się także bardzo niepokojącą infografiką. Uzależnienie od smartfona nie jest przypadłością tylko młodzieży – coraz częściej wolny czas z telefonem w ręku spędzają dzieci, dorośli, a nawet osoby starsze.

Jak włączyć szary ekran?

W przypadku urządzeń z systemem iOS ścieżka dostępu prezentuje się następująco: Ustawienia → Dostępność → Ekran i wielkość tekstu → Filtry barwne → Włącz. Użytkownicy smartfonów z Androidem muszą wybrać Ustawienia → Informacje o urządzeniu → Numer kompilacji. Kilkukrotne kliknięcie tej opcji spowoduje włączenie trybu dla programistów i wyświetlenie komunikatu „jesteś programistą”. Teraz trzeba wrócić do zakładki Ustawienia, a następnie wybrać Opcje programistyczne → Symuluj przestrzeń kolorów → Monochromatyzm.

Na poniższym filmiku zaprezentowano, jak włączyć szary ekran na telefonie z Androidem i iOS.

Kto włączył #SzaryEkran?

Celebryci. Sportowcy. Vlogerzy. To krótka lista znanych i lubianych osób, które zaangażowały się w akcję społeczną. Do akcji dołączyli też piłkarscy reprezentanci Polski. Kampanię żarliwie poparł Zbigniew Boniek, co doprowadziło do zjednoczenia krakowskich klubów – Cracovii, Wisły Kraków, a także GKS Tychy.

Inicjatywę poparły również takie firmy i organizacje jak SMSAPI, Freshmail, Izba Gospodarki Elektronicznej, HR Embassy czy Sotrender.

https://www.facebook.com/SzaryEkran/videos/727453317746340/
https://twitter.com/EkranSzary/status/1209068808205471749
https://twitter.com/BoniekZibi/status/1209053555061141504?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1209053555061141504&ref_url=https%3A%2F%2Fszaryekran.pl%2F

Już 25% społeczeństwa nie potrafi wyobrazić sobie funkcjonowania bez telefonu. Dlatego postanowiliśmy się przyłączyć do niecodziennej akcji, która ma zwrócić uwagę na ten problem. W Święta odłóżmy na bok smartfony i spędźmy ten czas z najbliższymi. #szaryekranWięcej informacji na stronie https://szaryekran.pl/Ruch Chorzów RTS Widzew Łódź jest robota do zrobienia 😉

Opublikowany przez Wisła Kraków Sobota, 21 grudnia 2019

Idą Święta. Włącz @EkranSzary i buduj relacje bez rozpraszaczy. #ladateam pic.twitter.com/Yb2RQtDN2E

— Paweł Lada | LADATEAM.pl (@LadaPawel) December 20, 2019
https://www.facebook.com/FreshMail/posts/10157917737189507
https://www.facebook.com/gkstychy.oficjalny/videos/991658851219252/
https://www.instagram.com/p/B6Vx2PSlUi2/?utm_source=ig_embed
Jak spędzać mniej czasu ze smartfonem?

Problem zbyt częstego używania telefonu, to od dłuższego czasu przedmiot debaty publicznej. Coraz to nowsze aplikacje umożliwiają sprawdzenie, ile godzin dziennie użytkownik spędza w mediach społecznościowych.

Wiele osób przeżyło niemały szok – często po telefon sięgamy tylko na chwilę, aby zobaczyć powiadomienia, zamiast robić coś pożytecznego. 

Na rynku znaleźć można nakładki systemowe, które udostępniają jedynie podstawowe funkcje urządzenia. Istnieją także aplikacje, które blokują na określony czas dostęp do wybranych stron, które użytkownik sam zapisuje. 

O ile powyższe aplikacje pomagają zwalczać “zjadaczy czasu”, o tyle akcja #SzaryEkran konkretyzuje problem: nałogowe używanie telefonu podczas spotkania z bliskimi, ale także podczas ważnych uroczystości. 

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: creativemarket.com/nordwood

celebryci kampania społeczna sportowcy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis8 innowacji, które będą rządzić w biznesie w 2020 roku
Podsumowanie trendów w Experience Marketingu – TOP 5 2019/2020

Podobne wpisy:

  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow