site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów
16.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

„Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” – nowa kampania IKEA zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów

Święta wśród ludzi IKEA

10 grudnia br. wystartowała nowa kampania „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli”, w której IKEA wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich oraz Federacją Polskich Banków Żywności, zwraca uwagę na problem samotności wśród seniorów. Inicjatywa pokazuje, że zainteresowanie i obecność mogą okazać się najpiękniejszym prezentem w te Święta.

„Stylowa lampa, wygodne krzesło, gustowny talerz. Dla pani Zofii to jedyni towarzysze śniadań, obiadów i kolacji codziennie od czterech lat…” – takimi słowami rozpoczyna się świąteczny spot IKEA.

Film w poruszający sposób wykorzystuje narrację o meblach, żeby pokazać, że czasem to właśnie przedmioty są jedynymi towarzyszami podczas Świąt.

Główną bohaterką jest Pani Zofia, która tak jak wielu starszych ludzi, ten wyjątkowy dzień zazwyczaj spędza w pojedynkę. W tym roku jest inaczej – odwiedzą ją Wolontariusz. Kampania nie tylko nagłaśnia problem samotności seniorów, ale również zachęca do pomocy.

Poprzez platformę powstałą we współpracy z Onet swietawsrodludzi.onet.pl, każdy może wesprzeć inicjatywę za pomocą internetowych datków bezpośrednio na rzecz organizacji partnerskich, które zajmują się wsparciem osamotnionych i potrzebujących.

– W nowej kampanii IKEA pragnie zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz przekonać Polaków, że w Święta ważniejsza od mebli i dekoracji jest obecność drugiej osoby. Zaprosiliśmy do współpracy dwie wyjątkowe organizacje, ponieważ są ekspertami we wsparciu potrzebujących. Nasze wspólne działania mogą pomóc samotnym seniorom, nie tylko w te Święta, pozostawać w bliskości, wśród ludzi – mówi Katarzyna Broniarek, Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA Retail w Polsce.

Działania promujące obejmują również współpracę z influencerami. W kampanię zaangażowali się Ola Żuraw, Billie Sparrow, 10 Minut Spokoju, Ekskluzywny Menel czy Szparagi, którzy wzięli udział w specjalnej sesji promującej akcję. Za pomocą swoich kanałów zachęcają do pomocy osobom starszym i samotnym pokazując, że ten problem może dotyczyć każdego z nas.

Kampania ruszyła 10 grudnia. Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja Przestrzeń. Agencja przygotowała także kampanię w digitalu oraz w mediach społecznościowych. Za produkcję video contentu odpowiada dom produkcyjny Sputnik. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker.

Klient: IKEA Retail
Agencja: Przestrzeń
Dom mediowy: Wavemaker
Reżyser: Tomasz Chrapusta
DOP: Igor Połaniewicz
Produkcja: Sputnik
Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio IKEA
Postprodukcja: Locomotive
Muzyka: Wojciech Frycz 
Lektor: Błażej Stencel

akcja społeczna CSR IKEA święta

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisIle warta jest dobra reklama?
Budowanie marki pracodawcy: Coca-Cola HBC, McDonald’s i Samsung R&D Institute Poland

Podobne wpisy:

  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow