site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Sytuacja branży komunikacji marketingowej po pierwszym miesiącu pandemii COVID-19
14.04.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Sytuacja branży komunikacji marketingowej po pierwszym miesiącu pandemii COVID-19

adam-niescioruk-Z9arfr0f248-unsplash

W dniach od 26 marca do 2 kwietnia IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zapytało członków i sympatyków organizacji o wyzwania, którym musieli stawić czoło w minionych tygodniach. Reklamodawcy, przedstawiciele mediów, agencji mediowych i reklamowych wypowiedzieli się na temat różnych obszarów, m.in. planowania, organizacji pracy i oczekiwań wobec rządu.

Wnioski płynące z ankiety „Pandemia COVID-19 – a sytuacja polskiej branży marketingowej”, nie opierają się na danych procentowych, ponieważ taki sposób prezentacji wyników jest uzasadniony przy znacznie większej próbie dobranej w sposób reprezentatywny. Mimo tego zastrzeżenia  kwestionariusz dostarczył interesujących wniosków na temat planów i potrzeb branży komunikacji marketingowej.

Więcej czasami znaczy mniej

Wielu przedstawicieli branży marketingowej zauważa, że są bardziej obciążeni pracą. Wynika to z konieczności szybkiego wprowadzenia głębokich korekt do planów marketingowych oraz prowadzonych projektów przez wszystkich reklamodawców i media. 2/3 respondentów zakłada, że zmiany to doprowadzą, niestety, do zmniejszenia budżetów w granicach od 15 do 30%. Pozostali wskazali, że spadek może przekroczyć 30%. Takie cięcia budżetów mogą wymusić na pracodawcach decyzję o ograniczeniu działalności obejmującą m.in. redukcję zatrudnienia. To jest opinia 2/3 respondentów.

Wirtualne zespoły

Jeszcze miesiąc temu praca zdalna była normą tylko w nielicznych firmach w branży komunikacji marketingowej. W większości była dopuszczalna okazjonalnie i raczej jako forma benefitu pracowniczego, a jeszcze w innych w ogóle nie była praktykowana. Konieczność utrzymywania dystansu społecznego wymusiła natychmiastową implementację modelu pracy zdalnej i wspierającej ją infrastruktury informatycznej. Dla połowy ankietowanych właśnie to było jednym z największych wyzwań w minionym miesiącu.

Większą trudność sprawiła tylko konieczność rebudżetowania. O ile pod koniec marca mniejsza wydajność i spadająca motywacja zespołów nie stanowiła jeszcze dużego problemu, o tyle w kwietniu może być inaczej. Stres, ciągłe poczucie zagrożenia, izolacja, odmienne style komunikowania zapewne sprawią, że współpraca oparta tylko na kontakcie wirtualnym będzie coraz trudniejsze.

Oczekiwania i potrzeby

Prawdziwym zaskoczeniem są odpowiedzi na temat oczekiwań managerów wobec Państwa. 1/3 respondentów stwierdziła, że nie potrzebuje pomocy od rządu. Odpowiedzi do pytań otwartych dają pewne wyjaśnienie: część respondentów po prostu nie spodziewa się skutecznych działań ze strony Państwa. Inni wskazują, że programy pomocowe miałyby sens, gdyby zostały uruchomione w okresie kilku tygodni do trzech miesięcy.

Wszyscy respondenci (poza jednym) stwierdzili, że pandemia częściowo lub całkowicie zmieniła funkcjonowanie ich organizacji. Lekkim optymizmem napawa fakt, że 2/3 z nich z przekonaniem oświadczyło, iż radzą sobie z obecną sytuacją. Miejmy nadzieję, że za dwa miesiące lub za pół roku ten odsetek będzie jeszcze wyższy.

Źródło zdjęcia głównego: Adam Nieścioruk/Unsplash

komunikacja koronawirus marketing

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisReklama DOOH i jej wpływ na pokolenie Millenialsów
Jak marki radzą sobie w czasach pandemii koronawirusa?

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • miesiac kobiet
    Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow