site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Sztuczna inteligencja Meta przetłumaczy 200 języków
21.07.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Sztuczna inteligencja Meta przetłumaczy 200 języków

pexels-cottonbro-5077038

NLLB-200 (No Language Left Behind), czyli system tłumaczenia treści we wszystkich językach na podstawie sztucznej inteligencji, jest już dostępny jako open source. Nowe rozwiązanie pozwala obecnie na tłumaczenie aż 200 języków w czasie rzeczywistym.

Narzędzie dokładniejsze niż Google Translate

Pół roku temu przedsiębiorstwo Zuckerberga podzieliło się swoimi planami na przyszłość, wśród których było m.in. stworzenie rozwiązania, które zapobiegnie cyfrowemu wykluczeniu ze względu na bariery językowe. Po kilku miesiącach od zapowiedzi Meta oficjalnie ogłosiła start nowego modelu sztucznej inteligencji NLLB-200, dzięki któremu możliwe będzie tłumaczenie języków w czasie rzeczywistym. 

W przyszłości rozwiązanie to może pojawić się zarówno na Facebooku, jak i w Wikipedii czy w serwisie YouTube. Wśród tłumaczonych języków znalazły się te najpopularniejsze jak angielski, chiński czy rosyjski, ale również języki afrykańskie jak np. laotański. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie, nowe rozwiązanie cechuje się o 44% wyższą dokładnością w porównaniu do starszych metod, a w przypadku mniej znanych dialektów, używanych w Afryce czy Indiach, jest to nawet 70%. Tak wysoką dokładność udało się uzyskać dzięki tłumaczeniom dokonywanym bezpośrednio – bez wcześniejszego przekładania ich na język angielski.

Meta zachęca dotacjami

Meta zamierza jak najszybciej wcielić projekt w życie w celu jego efektywnego wykorzystania i dalszego rozwoju. Firma przyzna 200 tys. dolarów dotacji organizacjom non-profit, które zdecydują się na skorzystanie ze sztucznej inteligencji w celu tłumaczenia dwóch lub więcej języków afrykańskich. Na grant mogą liczyć również naukowcy, którzy zajmują się lingwistyką i tłumaczeniem maszynowym i zamierzają wykorzystać narzędzie w swojej pracy naukowej.

Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Pexels

Meta

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTwitter dodaje nowe opcje na platformie Spaces
Twitter chce umożliwić użytkownikom usuwanie wzmianek o sobie

Podobne wpisy:

  • will-francis-r02wxT3-PYw-unsplash
    Długofalowe korzyści z reklamy cyfrowej dla marki
  • obi-pixel6propix-0HOGSrEwLrg-unsplash
    Meta Pay zastąpi Facebook Pay

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • E-commerce w pigułce – jaka wiedza przyda Ci się w 2022 roku?
  • Grywalizacja – klienci chcą się bawić
  • Bolt z ogólnopolską kampanią o bezpieczeństwie – “Pokaż mi jak parkujesz, a powiem Ci kim jesteś”

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...