site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Sztuczna inteligencja pomaga Empikowi otwierać nowe salony
26.01.2021  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Sztuczna inteligencja pomaga Empikowi otwierać nowe salony

image_processing20210108-7026-q1nohx

Grupa Empik z każdym kolejnym rokiem coraz mocniej zaznacza pozycję lidera sprzedaży wielokanałowej. 15 nowych sklepów, w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce – z takim wynikiem marka zakończyła rok 2020, utrzymując tym samym tempo ekspansji określone na lata 2019-2023. W 2021 roku otworzy ok. 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik. W identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem Empik korzysta ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science.

Ścieżka rozwoju

W 2020 roku Empik skoncentrował się na zagęszczeniu liczby salonów w dużych miastach, równolegle rozwijając sieć o mniejsze miejscowości (powyżej 15 tys. mieszkańców), w których dotychczas nie był obecny lub posiadał pojedyncze sklepy.

– Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe. Odpowiednio do lokalizacji dopasowujemy wypracowane i sprawdzone już formaty naszych sklepów, tj. standardowy – powyżej 250 mkw., oraz mały – od 150 do 200 mkw. W 2021 roku chcemy też zwiększyć o cztery liczbę salonów w nowoczesnym formacie Future Store – mówi Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.

Tylko od 25 listopada do 17 grudnia marka zainaugurowała swoją obecność m.in. w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, otworzyła też kolejne punkty w Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik zawitał do Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad).

Niezależnie od lokalizacji czy formatu, wszystkie salony Empik są aktualnie otwarte i działają również we wszystkich galeriach handlowych.

Data Science w planowaniu ekspansji

W 2020 roku Zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. 2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy zaawansowanych algorytmów. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku – zaawansowana analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.

Ten autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. Z tego typu pionierskich rozwiązań data science korzystają także pozostałe działy firmy.

– Nasze specjalistyczne grono ekspertów data science wypracowuje rozwiązania na bazie sztucznej inteligencji nie tylko w procesach typowo technologicznych, ale szeroko, dla całej organizacji. Zarówno w zakresie sprzedaży stacjonarnej oraz e-commerce, jak i w kwestii optymalizacji łańcucha dostaw, rozwoju programów lojalnościowych czy nawet tworzenia treści. Ta mnogość punktów styku z klientami zapewnia olbrzymi potencjał na wypracowanie unikalnych na rynku rozwiązań, dostosowanych do specyfiki naszego biznesu – twierdzi Kasper Yearwood, Head of Advanced Customer Analytics & CRM w Empiku.

Wielokanałowy rozwój

Nowe salony to nie tylko rozwiązania, które mają zapewnić wygodny dostęp do kultury i rozrywki. Stanowią także zagęszczenie mapy odbioru bezpłatnych zamówień i rezerwacji z Empik.com. W 2020 roku platforma intensywnie się rozwijała. Notowała dwu-, a nawet trzycyfrowe wzrosty, a oferta przekroczyła w sumie 2,5 miliona produktów – nie tylko w modelu sprzedaży własnej, ale również via marketplace. Na Empik.com operuje już ponad 1600 sprzedawców zewnętrznych w 16 kategoriach produktowych. W ramach Dom i Ogród w ostatnim kwartale pojawiła się Strefa Design by Empik, czyli nowa przestrzeń online z najciekawszą ofertą polskiego i zagranicznego wzornictwa – od ceramiki, przez akcesoria modowe, biżuterię i pomysłowe propozycje prezentowe, po stylowe AGD.

– Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i preferencje współczesnych konsumentów. Pandemia utwierdziła nas w przekonaniu, że najlepszą drogą do tego celu jest omnichannel. Dlatego też ekspansji sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój Empik.com i ścisła integracja obu kanałów, widoczna w praktyce w postaci m.in. usługi ekspresowej rezerwacji czy Premium Pay&Go – dodaje Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny Empiku.

Tym samym uruchomiona w grudniu w ponad 40 salonach usługa Premium Pay&Go, stanowi kolejny istotny krok, postawiony przez Empik w 2020 roku. Dzięki niej można skanować produkty przy półkach w sklepie stacjonarnym i opłacać je w pełni samodzielnie z poziomu aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy.

Empik handel sztuczna inteligencja

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAntyreklama ma kolor Spleśniałej Zieleni
Media i agencje o ofercie reklamowej na rok 2021 w panelu interaktywnym IAA Polska

Podobne wpisy:

  • Cinkciarz.pl_generator tekstu GPT-3
    Sztuczna inteligencja w Cinkciarz.pl: generator tekstu GPT-3
  • victor-he-zmTka15ngWY-unsplash
    Branża spożywcza pokochała internet - raport Shopera podsumował rekordowy rok w e-handlu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowy język pokolenia Y
  • Marki reagują na krakowskiego “laguna”
  • More Bananas w przymierzu z Vikingami!

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...