TikTok, a właściwie firma zewnętrzna na zlecenie platformy, opracowała narzędzie AI, które znacznie ułatwi pracę każdemu twórcy korzystającemu z konta firmowego. To nie tylko oszczędność czasu, ale też pomoc w tworzeniu kreatywnych materiałów, co istotne, spersonalizowanych pod użytkownika.
O czym mowa? W Creative Center dostępna jest już funkcja oparta na AI, która może wygenerować gotowe skrypty dla filmów. Użytkownik otrzymuje nie tylko scenariusz, ale dodatkowo wskazówki wizualne i dźwiękowe, jak np. propozycje podkładów najlepiej pasujących do filmu.
Całość powstaje na podstawie przekazanych przez twórcę danych na temat produktu, branży, czy słów kluczowych istotnych dla danego materiału. Podaje on też długość filmu – 15-30 lub 31-60 sekund. Sztuczna inteligencja, na podstawie przekazanych informacji, opracowuje kilka wersji scenariusza. Użytkownik może wybrać ten, który najbardziej do niego przemawia.
Z narzędzia korzystać można za darmo, natomiast, jak podkreśla TikTok, nie jest ono idealne i mogą pojawiać się w nim błędy, ponieważ opracowała go zewnętrzna firma. Dodatkowo cała odpowiedzialność za wykorzystanie wygenerowanego scenariusza spoczywa na użytkowniku. To po jego stronie jest zadbanie, aby film był zgodny z obowiązującym prawem. TikTok w żaden sposób nie wspiera, sponsoruje lub zatwierdza opracowanych przez AI treści.
Autor tekstu: Jarosław Pawlik
Źródło zdjęcia głównego: cottonbro studio/Pexels
Komentarze: brak