YouTube, w ramach nowego raportu o zarobkach, potwierdził informację o rozpoczęciu testowego dodawania reklam między klipami w Shorts – czytamy w artykule socialmediatoday.com.
YouTube Shorts są dostępne w Polsce od lipca 2021, umożliwiają one tworzenie krótkich formatów na platformie. Twórcy w ramach tej funkcji mogą nagrywać niedługie klipy, dodając do nich muzykę i na przykład ustawiając ich prędkość. Jest to format podobny do tego znanego nam z TikToka. W przypadku YouTube jest to dobre narzędzie dla twórców do promowania swojego kanału głównego.
W tym momencie – opisuje socialmediatoday.com – tego typu klipy mają średnio ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie. Stawarza to kolejną możliwość zarabiania na YouTube przez twórców. Do tej pory, jak podaje socialmediatoday.com, osoby nagrywające tego typu filmiki były finansowane przede wszystkim przez serwis, co stało się problematyczne. Wypłaty były zmienne, a najlepsi twórcy zaczęli być sfrustrowani zachętami na nowych. Czytamy również o tym, że może to sprawić, że te osoby zaczną przenosić do lepiej płatnych portali.
Rozpoczęcie testu związanego z wprowadzeniem reklam jest próbą zmiany opisanej sytuacji.
Autor tekstu: Kinga Kurant
Źródło zdjęcia głównego: Szabo Viktor/Unsplash
Komentarze: brak