TikTok postanowił wprowadzić własne zasady dotyczące oznaczania mediów państwowych, których celem ma być zapewnienie użytkownikom dokładnych i przejrzystych treści oraz umożliwienie podejmowania działań, kiedy wchodzą w interakcję z treściami z kont medialnych, które mogą przedstawiać punkt widzenia rządu. Przy profilach danych mediów, jak i przy filmach, które publikują, pojawią się specjalne etykiety informacyjne.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, TikTok starał się opracować niezależnie zweryfikowaną metodologię, która będzie kierować decyzjami dotyczącymi etykietowania mediów powiązanych z państwem. W zeszłym roku przeprowadzono pilotażowe działania w Rosji, Ukrainie i Białorusi, dodając etykiety do treści i kont powiązanych z tamtejszymi mediami. Polityka ta została rozszerzona o kolejnych 40 rynków (w tym Polskę) na całym świecie. Systematycznie będzie rozszerzana o kolejne kraje i regiony.
Z opinii, jakie otrzymano, nie ma jednego uniwersalnego podejścia do mediów powiązanych z państwem, a wspieranie edukacji użytkowników na temat różnych sposobów, w jakie państwa starają się wpływać na wiadomości i reportaże, jest coraz ważniejsze. Na podstawie tych danych polityka TikToka uwzględnia media kontrolowane przez państwo, które definiuje jako podmiot, w którym istnieją dowody na wyraźną kontrolę redakcyjną i podejmowanie decyzji przez członków państwa.
TikTok zapewnia również możliwość odwołania się od decyzji, jeśli zdaniem podmiotów zostały one błędnie zakwalifikowane w procesie. Aby złożyć odwołanie, dane medium powinno przedstawić dodatkowe informacje potwierdzające jego suwerenność redakcyjną. Przy ocenie dostarczonych materiałów, TikTok będzie współpracował z niezależnymi ekspertami.
Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak