site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > TikTok dostosowuje zasady ochrony prywatności do norm UE: oto co się zmienia
22.08.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

TikTok dostosowuje zasady ochrony prywatności do norm UE: oto co się zmienia

solen-feyissa-Rd5Z0K1lS7k-unsplash

Duże zmiany na europejskim TikToku: platforma dostosowuje się do norm Unii Europejskiej w kwestii usług cyfrowych. Nowa ustawa DSA  ma na celu ochronę danych osobowych osób używających VLOP (bardzo dużych platform internetowych).

Czym jest ustawa DSA?

“Proponowany przez Komisję Europejską akt o usługach cyfrowych to kompleksowy zestaw nowych przepisów regulujących odpowiedzialność za usługi cyfrowe, które działają jako pośrednicy w UE w celu łączenia konsumentów z towarami, usługami i treściami. Usługi cyfrowe w tym kontekście obejmują platformy internetowe, takie jak platformy handlowe i sieci mediów społecznościowych (źródło: Ustawa o usługach cyfrowych)

Unia Europejska zidentyfikowała aż 19 bardzo dużych platform internetowych, które będą musiały przestrzegać nowych zasad nałożonych przez DSA. Są to strony i wyszukiwarki, które mają co najmniej 45 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Mają one czas do 25 sierpnia, aby przedstawić UE wstępną ocenę ryzyka oraz zapewnić środki bezpieczeństwa zgodne z powyższą ustawą. Nieprzestrzeganie nałożonych restrykcji, grozi poważnymi sankcjami. Ustawa DSA dotyczy oczywiście tylko europejskiego kontynentu. 

Ochrona prywatności na TikToku: co się zmienia?

W ramach wprowadzenia nowych norm, TikTok ogłosił dezaktywację algorytmu regulującego przeglądanie treści, blokując tym samym odtwarzanie filmów na podstawie osobistych zainteresowań. Ten zabieg ma zapewnić wyższy poziom prywatności oraz zapobiegać definiowaniu działań i nawyków użytkowników zgodnie z ich preferencjami. 

Dodatkowo ważną zmianą jest fakt, iż nieletni użytkownicy platformy (13-17 lat) nie będą już otrzymywać spersonalizowanych reklam na podstawie ich aktywności w sieci. W swoich prywatnych kanałach będą mogli widzieć tylko najpopularniejsze filmy z ich obszaru geograficznego i z reszty świata. Dzięki temu będą mogli wyświetlić tylko ogólne treści, często nie do końca zgodne z ich zainteresowaniami. Mogą oni jednak zdecydować utrzymać aktywny algorytm, aby oglądać wideo zgodnie z ich aktywnością. TikTok potwierdził, iż stop personalizacji jest tylko opcją.

Zgłaszanie nieodpowiednich treści

Dodatkową opcją wprowadzoną przez TikToka jest możliwość zgłaszania nieodpowiednich treści znalezionych na platformie. W celu uproszczenia takiego zgłoszenia zostanie udostępniona użytkownikom specjalna lista kategorii ze szczegółowym przewodnikiem. To z pewnością jedna z najbardziej znaczących zmian na znanej platformie, która pomoże eliminować nieodpowiednie treści oraz uczynić ją bardziej cywilizowanym miejscem w sieci. 

To jeden z głównych celów ustawy DSA, która ogłasza walkę z fake newsami oraz toksycznymi lub nielegalnymi treściami, które powinny być od razu usuwane z sieci. Dotyczy to szczególnie bardzo młodych użytkowników, czyli sporej liczby followersów na TikToku.

Bezpieczeństwo w sieci

Wprowadzenie ustawy DSA jest bardzo ważnym krokiem dla możliwie większej kontroli publikacji online. W ostatnich latach narodziły się liczne dyskusje dotyczące bezpieczeństwa w sieci, zwłaszcza odnośnie najmłodszych i najbardziej zagrożonych nieodpowiednimi treściami użytkowników. Do tej pory nie powstało zbyt wiele ustaw chroniących aktywność w sieci, dzięki czemu wymknęła się spod kontroli i długo pozostała miejscem bez konkretnych zasad. Miejmy nadzieję, iż ustawa DSA to tylko początek regulacji prawnej dla tak wielkiego świata jak internet.

Autor tekstu: Monika Samek
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa / Unsplash

nowość prywatność TikTok Unia Europejska

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWiększa kontrola nad spamem w wiadomościach na Instagramie
Dlaczego pozycjonowanie e-commerce jest kluczem do zwiększenia sprzedaży w Polsce?

Podobne wpisy:

  • pexels-greenwish-13883890
    Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie
  • dole777-EQSPI11rf68-unsplash
    Facebook i Instagram bez reklam: tak, ale dzięki płatnej subskrypcji. Nowa propozycja Mety

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow