TikTok zaczął współpracę z Virtual Dining Concepts (VDC) i GrubHub, dzięki niej zostanie uruchomione przedsięwzięcie TikTok Kitchen, czyli usługa, pozwalająca na zamówienie na wynos dań, które udostępniają twórcy na swoich filmikach.
W ostatnim czasie, zwłaszcza w okresie pandemii, ilość filmików o tematyce kulinarnej na TikToku wzrosła, więc postanowiono wprowadzić nową opcję, jaką jest zamawianie jedzenia w dowozie na bazie przepisów z aplikacji. Dania będą przygotowane w istniejących już restauracjach przez profesjonalnych kucharzy. Na początek założono, że zostanie otworzone 300 restauracji, ale w planach jest rozszerzenie tej ilości do około 1000 lokali do końca 2022 roku. Wszystko za sprawą tego, jak wspomniał portal Bloomberg, że filmy o tematyce jedzeniowej stały się kluczowe dla portalu i gromadzą miliony wyświetleń. Cały program ruszy 22 marca 2022 roku w Stanach Zjednoczonych.
Początkowo menu będzie się składało z kilku najczęściej wyszukiwanych potraw, takich jak zapiekanka makaronowa z serem feta, smashburgery, żeberka kukurydziane czy chipsy makaronowe. Część dan zostanie na stałe, a reszta będzie zmieniała się co kwartał, a decyzja o wprowadzonym jedzeniu będzie podejmowana na podstawie najnowszych trendów portalu. Ważną informacją jest również to, że część zebranych środków ze sprzedaży ma trafić do pomysłodawców przepisów. Będzie to duża pomoc dla twórców takich kanałów, zwłaszcza że możemy obserwować już sukces jednej z takich inicjatyw, jaką jest współpraca VDC z MrBeast Burger, siecią restauracji założonych przez popularnego amerykańskiego Youtubera MrBeasta, dzięki której sprzedano wiele tysięcy burgerów. Na podstawie tego przypadku można wróżyć, że działanie TikToka przyniesie wiele korzyści.
Autor tekstu: Kinga Kurant
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak