Po wielu testach, które zostały przeprowadzone w ciągu ostatnich miesięcy, serwis ogłosił, że samoobsługowa platforma reklamowa jest teraz dostępna dla wszystkich przedsiębiorstw na całym świecie – w ramach TikTok for Business.
Back-to-Business
TikTok to jedna z najpopoularniejszych platforma video (źródło). Umożliwia użytkownikom tworzenie oraz udostępnianie krótkich, zapętlonych filmików (tzw. loops). Powoli staje się obowiązkowym serwisem dla firm, które chcą na dużą skalę szerzyć świadomość i brand przedsiębiorstwa.
Od teraz globalne rozpowszechnienie samoobsługowej platformy reklamowej ma zapewnić marketerom dostęp do narzędzi pozwalających wykorzystać potencjał TikToka, a także dotrzeć do nowych odbiorców i zoptymalizować kampanie marketingowe.
Ponieważ przedsiębiorstwa zostały poważnie dotknięte kryzysem w związku z pandemią COVID-19, aplikacja wprowadza również program środków na reklamę Back-to-Business. 100 milionów dolarów chce przeznaczyć dla małych firm na całym świecie, w tym w regionie MENA.
Nowy menedżer reklam umożliwia targetować odbiorców za pomocą prostego interfejsu. Dzięki nowym i kreatywnym narzędziom, zaprojektowanym z myślą o małych firmach, rozpoczęcie przedsięwzięcia jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Samoobsługowe narzędzia reklamowe TikTok to:
- Kreatywne narzędzia: umożliwiają każdemu marketerowi wykorzystanie potencjału społeczności tej aplikacji. Zasoby, takie jak TikTok AdStudio, pomagają markom reprezentować najbardziej prawdziwą/autentyczną twarz.
- Elastyczny budżet: TikTok Ads Manager został zaprojektowany tak, by nawet laik poradził sobie z programem. Umożliwia firmom dostosowanie i kontrolę wydatków.
- Celowanie w wydajność: “inteligentne targetowanie” umożliwia nowym odbiorcom odkrycie nowych firm.
- Konta biznesowe: zapewniają dodatkowe narzędzia dostosowane do potrzeb firm w zakresie analizy wyników i współpracy z odbiorcami.
Don’t Make Ads, Make TikToks

Nowa platforma będzie wyglądać bardzo znajomo dla każdego, kto prowadzi kampanię za pośrednictwem innych mediów społecznościowych. Po otwarciu opcji dostępne są standardowe możliwości konfiguracji reklam, w tym kampania i grupy, budżet, harmonogram itp.

Jej podobieństwo Ad Managera na Facebooku ułatwi nawigację większości specjalistom. Platforma zawiera również takie opcje, jak szablony wideo i narzędzia do automatycznej edycji.

Jest to ułatwienie w celu kreowania niestandardowych treści – podobnie jak niedawno uruchomione narzędzia do tworzenia video reklam na Snapchacie.

Czy nowe narzędzie sprawdzi się na TikToku? Można wysnuć wnioski, że platforma to kolejny serwis rozrywkowy, służący dobrej, kreatywnej zabawie oraz komunikowaniu się użytkowników. Tymczasem każde medium społecznościowe, wykorzystane w nietuzinkowy sposób, może służyć także celom marketingowym. W końcu, aby dotrzeć do nowych odbiorców – zarówno młodszych, jak i starszych – należy poznać ich kanały komunikowania. Jeżeli firmy dobrze spożytkują dane im narzędzie – są bardzo duże szanse, że zyskają nowych klientów.
Autor tekstu: Paulina Grabra
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Pixabay
Komentarze: brak