Aplikacja mobilna TikTok ogłosiła niedawno, że w ramach Funduszu Kreatywnego Uczenia się (Creative Learning Fund) przeznaczy 50 milionów dolarów na rzecz edukacji online. Ma to być część większego planu pomocy osobom, które przez panujący czas pandemii, utraciły możliwość swobodnego wykonywania zawodu, a co za tym idzie źródło dochodów. W sumie TikTok chce przekazać 250 milionów na te cele i na ten moment nawiązał współpracę z ponad 800 wydawnictwami mediowymi, instytucjami edukacyjnymi, ekspertami w przeróżnych dziedzinach czy osobami publicznymi.
Rosnąca popularność TikToka, szczególnie teraz, kiedy cały świat boryka się z konsekwencjami pojawienia się COVID-19, zainspirowała właścicieli aplikacji do wyjścia naprzeciw potrzebom ich użytkowników. Wiele osób jest obecnie odizolowanych od swoich miejsc pracy czy szkół, a medium społecznościowe z tak szerokimi zasięgami, może uczynić wiele dobrego. Aktualnie ilość wyświetleń wideo oznaczonych #LearnOnTikTok sięga 5,5 miliardów! Nie brakuje więc osób chętnych do tworzenia contentu, ale także do nauki. Aplikacja stawia na oryginalny, inspirujący, a przede wszystkim rzetelny sposób pozyskiwania i dystrybuowania informacji.
Obszary, w jakich można poszukiwać wiedzy, dotyczą podmorskiego życia, praktyk mindfulness, astrofizyki, dbania o formę fizyczną, florystki, higieny jamy ustnej, poezji i wielu, wielu innych. Filmiki zamieszczają osoby, które specjalizują się w danej dziedzinie i chcą dzielić się swoimi pasjami z innymi. Wśród współpracowników TikToka znalazły się znane osoby jak Tyra Banks, która planuje uczyć wiary w siebie i dawać wskazówki dotyczące dążenia zwycięsko do postawionych celów (BFOGS- Big Fierce Outrageous Goals). Bill Nye i Neil deGrasse Tyson, którzy od wielu lat edukują w tematyce fizyki, astrofizyki, matematyki, czyli nauk ścisłych. Z małego ekranu przenoszą się na jeszcze mniejszy, gdzie będą kontynuować naukę przez zabawę. José Andrés podzieli się swoimi najlepszymi trikami i przepisami, a Lilly Singh będzie pokazywać jak wprowadzać nieco uśmiechu i pozytywnego nastroju w ten ponury dla świata czas.
Głównym zamiarem akcji #LearnOnTikTok jest pogłębianie więzi wśród społeczności TikToka, edukowanie w przyjemny, zweryfikowany i łatwo dostępny sposób, oraz rozwijanie jakości i możliwości dzielenia się wartościowym contentem. Te działania mogą okazać się skuteczną i przyszłościową metodą kształcenia młodych pokoleń.
Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: William Iven/Unsplash
Komentarze: brak