site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Tomasz Kot w roli lekarza. Nowy spot Okręgowej Izby Lekarskiej
17.12.2021  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Tomasz Kot w roli lekarza. Nowy spot Okręgowej Izby Lekarskiej

Zrzut ekranu 2021-12-10 o 12.18.12

Okręgowa Izba Lekarska wystartowała z nową kampanią, która ma na celu pokazanie ludzkiej strony lekarzy pracujących w polskich szpitalach. W kampanii wzięli udział aktorzy wielokrotnie nagradzanego filmu “Bogowie” z 2014 roku. 

Bogowie? Tylko w filmie

Kampania społeczna Okręgowej Izby Lekarskiej ma na celu uświadomienie pacjentom niełatwej rzeczywistości medyków i przybliżenie ich ludzkiej strony. W blisko trzyminutowym filmie widzimy 24-godzinny dyżur lekarza pracującego na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, w którego rolę wcielił się Tomasz Kot — aktor grający kilka lat temu Zbigniewa Religę w filmie “Bogowie”. 

Oprócz walki na pierwszej linii frontu, widzimy również walkę na tyłach – z niedziałającym sprzętem, konieczną do wypełnienia dokumentacją i przemęczeniem. W filmie możemy dostrzec również zniecierpliwionych i zdenerwowanych pacjentów przebywających na SOR.

– Sytuacja bywa trudna, bo zgłaszają się ludzie, którzy są chorzy, którzy są w emocjach. Nie jesteśmy odporni ani impregnowani na ten hejt, na tę agresję. Celem filmu jest uświadomienie pacjentom, że lekarz to także człowiek – powiedział podczas inauguracji kampanii Łukasz Jankowski, prezes Okręgowej Izby Lekarskiej.

Spot porusza również bardzo ważną kwestię – na barkach lekarzy spoczywa odpowiedzialność za zdrowie i życie pacjentów. Niestety, za tymi samymi lekarzami stoi cały system, który staje się coraz bardziej niewydolny, rozbudowana biurokracja oraz obowiązki, których jako pacjenci na co dzień nie dostrzegamy. Nie widzimy również braków kadrowych i złej organizacji systemu, przez które często jako pacjenci nie czujemy się wystarczająco zaopiekowani.

– Tak samo jesteśmy ludźmi, jesteśmy po tej samej stronie, co pacjent – dodaje prezes OIL.

Spot tworzony “na żywej tkance”

Film nakręcono podczas codziennej pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Aktorzy oraz członkowie ekipy filmowej musieli zmierzyć się z emocjami towarzyszącymi lekarzom podczas pracy. Zdarzało się również, że byli myleni z personelem medycznym.

– Byłem zasłonięty, byłem w maseczce, wyglądałem jak lekarz. Podszedł do mnie chłopak, którego potrącił samochód, w dużych emocjach, trzymał się z bólu za rękę. Powiedział: panie doktorze, gdzie ja mam iść?! Podobna sytuacja zdarzyła się kilka razy. Za każdym razem jest to wielkie błaganie w oczach, bo ktoś cierpi: ojciec, matka. I parę razy poczułem to gigantyczne napięcie. Myślałem sobie – wielki szacunek dla lekarzy, skoro mają do czynienia z takimi emocjami przez cały dzień – opowiada Tomasz Kot. 

Za reżyserię spotu odpowiedzialny jest Łukasz Palkowski, twórca filmu “Bogowie”. W kampanii wystąpili również ci sami aktorzy: Tomasz Kot, Rafał Zawierucha, Piotr Głowacki oraz Szymon Warszawski. Scenariusz napisali Łukasz Palkowski, Marek Wróbel oraz Anna Gołębicka. Producentem spotu jest PCP Films. 

Autor tekstu: Mateusz Ligęza

kampania społeczna Okręgowa Izba Lekarska spot Tomasz Kot

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMeta wprowadza zmiany w zasadach reklamowania kryptowalut
LinkedIn testuje nowe narzędzie dla marketerów B2B

Podobne wpisy:

  • IAA_Polska_grafika_MySanctions
    Ruszyła MySanctions - kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji
  • Baner
    CSR w branży optycznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 3 wyzwania copywritingu
  • Przedwakacyjna edycja DIMAQ Voice Online już 28 czerwca!
  • Praca marketera: plusy i minusy, umiejętności twarde i miękkie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...