Według najnowszego raportu Digital 2020 użytkownicy spędzają w Internecie średnio niemal 7 godzin, z których 2 godziny i 29 minut przeznaczają na konsumowanie treści w social media. I jak się okazuje, to właśnie aplikacje służące do korzystania z mediów społecznościowych, są w 3 najchętniej pobieranych w 2020 roku.
Bieżący rok przyczynił się do gwałtownego wzrostu korzystania z urządzeń mobilnych. Swój wielki udział w tym zjawisku miała oczywiście pandemia, podczas której codziennie łączyliśmy się z siecią by pracować, kontaktować się ze znajomi czy wypełniać sobie czas dostępną w Internecie rozrywką. Nowa rzeczywistość wymusiła na nas konieczność posiadania aplikacji, które umożliwiają wykonywanie tych wszystkich czynności.
Jak wynika z raportu App Annie, tegorocznym liderem wśród najchętniej pobieranych aplikacji jest TikTok. Na podium znalazł się również Facebook i WhatsApp. Wszystkie trzy powiązane są z mediami społecznościowymi, co pozwala na wysunięcie wniosku, że w czasie lockdownu najbardziej potrzebowaliśmy rozwryki oraz kontaktu z drugim człowiekiem.
W pierwszej 10 znalazły się także Zoom, Instagram, Messenger, Google Meet, Snapchat, Telegram i Likee.

Jeżeli zaś chodzi o kategorię powiązaną z wydatkami konsumentów, użytkownicy najbardziej skłonni są wydawać pieniądze na aplikacje umożliwiające im randkowanie oraz oglądanie filmów. Na czele plasują się tu Tinder, TikTok oraz Youtube. Kolejne miejsca należą do aplikacji Disney+, Tencent Video, Netflix, iQIYI, Google One, BIGO LIVE oraz Pandora Music.
Z kolei jeżeli chodzi o miesięczną aktywność użytkowników, Mark Zuckerberg ma powody do radości. Produkty Facebooka nie mają bowiem sobie równych – pierwsza 3 w tej kategorii należy do Facebooka, Whatsappa i Messengera. Instagram zajął 4 miejsce, zaś kolejne to Amazon, Twitter, Netflix, TikTok, Spotify i Snapchat.
Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Rahul Chakraborty/Unsplash
Komentarze: brak