site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Trendy w komunikacji 2022/2023. Kluczowe wnioski ekspertów IAA POWER HOUR
19.04.2022  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Trendy w komunikacji 2022/2023. Kluczowe wnioski ekspertów IAA POWER HOUR

IAA_Polska_graf_IPH

Podczas pierwszej odsłony nowego cyklu spotkań online IAA POWER HOUR zaproszeni eksperci — top managerowie wskazali najważniejsze trendy w komunikacji marketingowej. Swoją wiedzą i perspektywą podzielili się reprezentanci agencji reklamowych, agencji mediowych, platform internetowych i wydawców oraz marketerów.

Wśród gości moderującego panel Jovana Protić, Chief Operation Officer RASP, członka Zarządu IAA Polska, znaleźli się: Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & CEE, Rafał Baran, CEO BRIDGE2FUN, Justyna Duszyńska, CEO/ Managing Director Httpool Polska, Dariusz Maciołek, CMO BNP Paribas, Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine, Baltics, Agata Szeliga-Staszkiewicz, Head of Agencies in CEE, Meta, Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu RTV EURO AGD oraz Michał Wolniak, President & Head of Advisory VMLY&R Poland.

Co nas czeka w komunikacji marketingowej w najbliższych miesiącach? Oto kluczowe wnioski ekspertów

Według reprezentującego agencje kreatywne Rafała Barana, CEO BRIDGE2FUN: komunikat jest ważniejszy niż kanały komunikacji. Poza tym marki czeka obecnie wiele sprawdzianów dotyczących przywództwa, wiarygodności, czy transparencji.

Podobnego zdania był Michał Wolniak, President & Head of Advisory VMLY&R, który stwierdził, że w czasachniepewności geopolitycznej klienci oczekują od marek przede wszystkim zaangażowania, szczerości i autentyczności. W jego opinii w czasie kryzysu najszybsze wzrosty przynoszą przemyślane inwestycje w technologię i to one najbardziej kształtują przewagę konkurencyjną.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine, Baltics występujący jako przedstawiciel agencji mediowych, zauważył, że obecnie, aby odnieść sukces biznesowy, należy postawić na budowanie angażujących i spójnych doświadczeń z markami na całej ścieżce zakupowej.

Treści osadzone w celach marki, odpowiedni kontekst, analityka różnorodnych danych oraz efektywne kanały komunikacji – to jego zdaniem – nowa MAGIA.  

Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & Cluster Lead CEE podkreśliła znaczenie aspektu ludzkiego. – Media i ich trendy to narzędzia i scenariusze. To od nas, jako ludzi, zależy najwięcej – powiedziała.

W kolejnej części swoim punktem widzenia dzielili się przedstawiciele platform i wydawców.

– Less is more – mniej znaczy więcej – powiedziała Justyna Duszyńska CEO/Managing Director Httpool Polska. Jej zdaniem precyzja w doborze kanałów komunikacji, a co za tym idzie grup docelowych, wielokrotnie zwiększa biznesowy sukces.

Na rolę mediów społecznościowych jako głównego kanału sprzedaży internetowej i odkrywania nowych produktów i marek zwróciła uwagę Agata Szeliga-Staszkiewicz, Head of Agencies in CEE, Meta.

– Dlatego tak istotne jest to, by dawać konsumentom nowe doświadczenia: eksperymentować z innowacyjnymi technologiami, jak AR, w połączeniu z krótkimi formami wideo – stwierdziła.

Występujący podczas wydarzenia w dwóch rolach – moderatora i prelegenta – Jovan Protić, COO RASP, swój kluczowy przekaz ujął następująco: Komunikujmy się odpowiedzialnie, w zaufanym i jakościowym kontekście – oto jest przyszłośćkomunikacji, którą konsumenci docenią.

W ostatniej części wydarzenia głos oddano marketerom.

Dariusz Maciołek, CMO BNP Paribas, zachęcił do dbania o kontent i jego autentyczność. Jego zdaniem kanały komunikacji są pochodną tego, co chcemy powiedzieć i zrobić. – Odpowiedzialność przede wszystkim. Działania i komunikacja oparte o wartości mają ogromny impact w czasach spokojnych, natomiast w momentach niepewności ich rola jest kluczowa – dodał.

Zdaniem Grzegorza Wachowicza, Dyrektora ds. Handlu i Marketingu RTV EURO AGD, cyfrowe rozwiązania w komunikacji z klientami to nie tylko domena e-commerce. – W sklepach stacjonarnych już teraz są wprowadzane technologie, które pozwalają na połączenie świata online i offline oraz jeszcze skuteczniejsze docieranie do konsumenta poprzez personalizację przekazu – zauważył.

W pierwszym spotkaniu z cyklu IAA POWER HOUR udział wzięło kilkaset osób związanych z branżą komunikacji marketingowej. Następna okazja do skonfrontowania się z wiedzą opiniami top managerów sektora reklamowego już niebawem, w połowie maja. Tematem wiodącym będzie influencer marketing.

2022 2023 komunikacja marketingowa trendy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisT-Mobile z innowacyjnymi kampaniami reklamowymi na Twitchu
Ruszyła MySanctions – kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji

Podobne wpisy:

  • pexels-tara-winstead-8386434
    Komunikacja z klientami coraz bardziej zautomatyzowana. Voiceboty obsługują część procesów rekrutacyjnych
  • alexander-mils-lCPhGxs7pww-unsplash
    Raport SAR: Wynagrodzenia w branży komunikacji marketingowej 2022/23

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow