site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Trwają prace nad briefiem marketerów dotyczącym nowego badania mediów
11.09.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Trwają prace nad briefiem marketerów dotyczącym nowego badania mediów

Koalicja Marketerzy_dla_Lepszych_badanGRAFIKA

Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań”, która integruje marketerów angażujących się w proces poprawy standardu badań mediów w Polsce, pracuje nad briefem zawierającym konkretne wymagania wobec tego projektu. Komitet Sterujący przygotował listę obszarów, w odniesieniu do których członkowie Koalicji zgłaszają obecnie swoje postulaty dotyczące badań. Po zebraniu wymagań od wszystkich zainteresowanych powstanie jeden spójny dokument (brief) udostępniony pozostałym interesariuszom.

Oczekiwania wobec nowego systemu badań mediów w Polsce marketerzy definiują przy uwzględnieniu następujących obszarów: potrzeby biznesowe, na które ma odpowiadać badanie, kluczowe pomiary i informacje, których powinno ono dostarczać w odniesieniu do poszczególnych kanałów (TV, radio, digital) oraz wymagania w zakresie próby i metodologii.

– W tej chwili w Koalicji jest ponad 40 ekspertów reprezentujących wszystkie najważniejsze branże reklamodawców i to oni wypełniają dokument, z którego powstanie brief. Wciąż apelujemy o to, by przystępowali do nas i zgłaszali swoje wymagania kolejni eksperci – mówi Szymon Jóźwiak z Philips Polska. – Oczekiwania marketerów są bardzo różne, a nam zależy na jak najszerszym, najbardziej wszechstronnym feedbacku – podkreśla.

Wymagania marketerów gromadzone były do 4 września. Następnie konsultant merytoryczny Koalicji scala je w jeden roboczy dokument. Potem odbędą się warsztaty z udziałem wszystkich zainteresowanych pracą nad finalnym materiałem. Etap przygotowywania briefu na podstawie wszystkich zgłoszonych wymagań ma zająć maksymalnie kilka tygodni.

– Tempo i organizacja prac wewnątrz Koalicji są budujące, cieszy nas również dobra współpraca z zewnętrznymi interesariuszami. Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielami nadawców internetowych, radiowych i telewizyjnych. Mamy nadzieję, że nadawcom telewizyjnym uda się szybko przezwyciężyć problemy związane z powołaniem do życia MOC’a telewizyjnego i nie wpłynie to negatywnie na tempo prac. Otrzymaliśmy również deklarację złożoną przez Przewodniczącego KRRiT, że zespół zaangażowany w projekt jednoźródłowego badania mediów  po stronie Regulatora przygotuje je dokładnie w takim kształcie, jakiego oczekuje Rynek – mówi Rafał Jakubowski z mBanku.

W procesie powstawania briefu marketerów uczestniczy także zespół metodologiczny powołany przez domy mediowe z Klubu Mediowego SAR. Liderami projektu po ich stronie są: Jakub Bierzyński (OMD), Adrian Kawecki (Mindshare Poland), Piotr Piętka (Publicis Media). Członkowie tego zespołu z jednej strony zgłaszają również swoje wymagania wobec badań , z drugiej będą jedną ze stron konsultującą brief już po jego powstaniu.

– Wśród ekspertów opiniujących brief ze strony Klubu Mediowego SAR znaleźli się prawdopodobnie najlepsi eksperci z agencji mediowych. Wyraźnie widać, że cały rynek mobilizuje się, by nowy system badań powstał możliwie najsprawniej – mówi Ewelina Kraskowska z USP Zdrowie.

W skład Koalicji „Marketerzy dla Lepszych Badań” wchodzi obecnie 43 ekspertów pracujących w firmach takich jak Bank Millenium, BNP Paribas Bank Polska, COTY, Decathlon, Eurobank, FCA Group, Grupa Lotos, Grupa Maspex, Henkel Poland, Jeronimo Martins (Biedronka), Jeronimo-Martins (Hebe), L’Oreal, McDonald’s Polska, MARS, Mastercard, mBank, Media Saturn, Mitsubishi Motors, Philips Polska, Play, Provident, Santader Bank SA, UPC, USP Zdrowie, Volkswagen Group (Seat), Wedel i Visa.

Wsparcia organizacyjnego udziela tej inicjatywie biuro IAA Polska.

biznes marketing

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis“Moje przygody z marketingiem” Philipa Kotlera
Ruch z social media musi konwertować – najważniejsze metryki do analizowania cz. 1

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow