site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > TVP odmówiło emisji najnowszej reklamy firmy Durex
17.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

TVP odmówiło emisji najnowszej reklamy firmy Durex

Durex_Głośni-w-łóżku_fot.-Patryk-Kin_nr-3-1320x880

Telewizja Polska nie zgodziła się na pokazywanie na swojej antenie spotu reklamowego firmy Durex z cyklu „Głośni w łóżku”. Powodem takiej decyzji jest pojawienie się w spocie pary nieheteronormatywnej.

Nowa akcja Durex

Durex w swojej najnowszej kampanii „Głośni w łóżku”, propaguje otwartą komunikację w związkach, dzięki której partnerzy pogłębiają więź emocjonalną, a także poprawiają swoje zadowolenie z życia seksualnego. W pierwszym spocie, który premierę miał 7 czerwca, a więc w Międzynarodowy Dzień Seksu, pokazane zostały cztery prawdziwe pary. Każda z nich wyjątkowa na swój własny sposób, zaś łączy ich to, co najważniejsze, czyli miłość. W 30-sekundowym filmiku można usłyszeć krótkie komentarze dotyczące preferencji, co do stosowanej antykoncepcji, a na ekranie widać partnerów subtelnie okazujących sobie czułości poprzez głaskanie i przytulanie. Brak w niej wulgarności czy obsceniczności. Na jesieni mają ukazać się filmy dokumentalne przedstawiające związki wspomnianych par. Produktem reklamowanym w spocie jest linia prezerwatyw INVISIBLE. Przy tworzeniu kampanii pracowali m.in.: Bartosz Dombrowski (reżyser), Robert Ceranowicz (zdjęcia), a produkcją zajęli się Papaya Films.

Największą kontrowersję wzbudził brak zgody ze strony TVP na emisję nagrania.

TVP przeciwko „demoralizacji”

W spocie „Głośni w łóżku” występuje jedna para nieheteronormatywna, którą tworzą Jakub Kwieciński i Dawid Mycek. Mężczyźni znani są z pojawiania się zarówno w telewizji (popularne nagranie Dzień Dobry TVN „Co umie gej?”), jak i na YouTube, gdzie mają swój własny kanał, a na nim można między innymi obejrzeć film z ich ślubu, który wzięli w Portugalii w 2017 roku.

Telewizja Polska S.A., powołując się ustawę o radiofonii i telewizji, odmówiła emisji spotu. W dokumencie widnieje taki oto fragment artykułu 18 – „Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6”. Rodzi się tu pytanie, dlaczego pokazywanie osób okazujących sobie czułość i szacunek, miałoby zaszkodzić w jakikolwiek sposób małoletnim? Warto także zaznaczyć, że polskie prawo nie nakazuje pory dnia, w jakiej można emitować reklamy prezerwatyw (ponieważ jest ona uznawana za wyrób medyczny, mający na celu dbanie o zdrowie ich użytkowników), a także nie zakazuje użycia słowa seks (źródło).

Spot został wyemitowany przez stacje TVN oraz Polsat.

Cenzura i homofobia nie po raz pierwszy

TVP już kilkakrotnie pokazało swoją stronniczość w emitowanych przez stację treściach.

W ubiegłym roku nie pozwolono na wyemitowanie spotu „Polska to chory kraj”, w którym jednoznacznie krytykowano poczynania dwóch największych partii politycznych w Polsce, a szczególnie ich przewodniczących, kosztem zdrowia i życia obywateli kraju (źródło).

W październiku pokazano film „Inwazja”, który przedstawiał parady równości i środowisko LGBT w zakłamanym i negatywnym świetle. Pojawiały się tam zmanipulowane treści, których skutkiem mogło być pogłębianie się stereotypów oraz nienawiści wobec wspomnianej grupy. Nakazem sądu z początku czerwca tego roku, film musi zniknąć z platformy VOD oraz YouTube i nie można rozpowszechniać go ani w całości, ani jego fragmentów przez rok. Wyrok nie jest prawomocny i TVP ma 60 dni na odpowiedź (źródło).

W kwietniu 2020 montażysta jednego z materiałów Telewizji Polskiej, ocenzurował tęczową flagę, nadając jej szarą barwę. Już w maju nastąpiła kolejna nieprzyjemna sytuacja. Podczas koncertu Eurowizji Światło dla Europy, kiedy na scenę wkroczyła transpłciowa prezenterka i YouTuberka Nikkie de Jager, telewizja puściła reklamy. Można było zauważyć dokładny moment, kiedy w innych krajach emisja trwała, a na TVP została przerwana.

Takie sytuacje są szczególnie przykre w czerwcu, który jest określony mianem Pride Month. W tym czasie powinno się cieszyć z różnorodności społeczeństwa i promować miłość i szacunek do bliźniego niezależnie od jego orientacji seksualnej, koloru skóry czy wyznania.

Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: aktivist.pl/glosni-w-lozku/, fot. Robert Ceranowicz, Papaya Films

Durex LGBT reklama TVP

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMonitoring Internetu w parze z pozycjonowaniem: Brand24 i Grupa iCEA łączą siły
eTrade Show odbędzie się zgodnie z planem! Rząd wydał rozporządzenie o organizacji targów i konferencji

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow