Twórcy aplikacji otworzyli nową platformę, której celem jest ułatwienie społeczeństwu dostępu do raportów oraz uczynienie ich bardziej zrozumiałymi.
Wiara w otwartą i publiczną debatę zainspirowała Twittera do opublikowania jednego z pierwszych w branży raportów dotyczących przejrzystości działań w 2012 roku. Jednak od tego czasu świat znacząco się zmienił. Rok 2020 to czas, kiedy świadomość i wiedza o praktykach firmy oraz egzekwowanie jej zasad są ważniejsze niż kiedykolwiek.
Jak można przeczytać na blogu Twittera, platforma otwiera własne Centrum transparentności (Transparenty Center). Zaprojektowano i przebudowano stronę z raportami, które ukazują się dwa razy w roku tak, aby były bardziej zrozumiałe i dostępne dla wszystkich użytkowników. Można je teraz znaleźć pod adresem: transparency.twitter.com.
Co nowego wprowadza platforma?
- Strona internetowa, która zawiera wszystkie raporty w jednym miejscu.
- Wizualizacje danych, ułatwiające porównywanie trendów w czasie.
- Moduł porównania transparentności działań różnych państw.
- Etykiety z definicjami trudniejszych terminów które pomogą wyjaśnić kluczowe hasła.
- Historia etapów i aktualizacji działań.
- Informacje o nowo wprowadzanych metodologiach czy kategoriach.
Pierwsze raporty opublikowane zostaną w języku arabskim, tureckim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, japońskim i portugalskim.
Na blogu Twittera możemy również przeczytać, że najnowsze dane dotyczą okresu od 1 lipca do 31 grudnia 2019 r. Platforma informuje, że stara się publikować te materiały tak szybko, jak to możliwe, ale ze względu na pandemię COVID-19 i uruchomienie nowego Centrum Przejrzystości nastąpiło opóźnienie. Kolejna aktualizacja danych obejmie okres styczeń – czerwiec 2020 r.
Jakie informacje znajdziemy w Transparency Center?
- Monit i zwalczanie botów – ich wykrycie, poprzez proszenie użytkowników o podanie numeru telefonu, adresu e-mail czy wypełnienie kodu ReCAPTCHA zaowocowało prawie 10% redukcją spamu.
- Pojawią się informacje na temat zawieszonych lub usuniętych kont, które promują: terroryzm, ekstremizm, mowę nienawiści, groźby wobec innych, udostępnianie bez zgody użytkowników ich prywatnych informacji, treści związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci czy samobójstwami (źródło).
W tym okresie do twórców Twittera wpłynęło 27 538 wniosków prawnych, postulujących o usunięcie treści niezgodnych z zasadami platformy zamieszczonych na 98 595 kontach. Platforma informuje, że to największa liczba skarg i użytkowników łamiących reguły aplikacji od 2012 roku.
Ze względu na coraz większy nacisk na ujawnianie treści niezgodnych z zasadami Twittera, poprzez lepsze narzędzia do raportowania, wprowadzenie większej ilości danych, a także dzięki nowym restrykcjom zaobserwowano 47% wzrost zablokowanych lub zawieszonych kont. Jest to bardzo dobry krok platformy – w dobie hejtu i mowy nienawiści, a także propagowania niewłaściwych treści – ma ona szansę pokazać, czy jej działania są na tyle wystarczające, aby chronić innych użytkowników.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Free-Photos/Pixabay
Komentarze: brak