site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Twitter wycofuje możliwość precyzyjnego oznaczania lokalizacji
26.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Twitter wycofuje możliwość precyzyjnego oznaczania lokalizacji

freestocks-org-HAIPJ8PyeL8-unsplash

Twitter ogłosił, że wycofuje funkcję oznaczania swojej lokalizacji z powodu rzekomego braku zainteresowania nią. W poprzednich miesiącach odbyły się dość kontrowersyjne zdarzenia związane właśnie z danymi lokalizacji, które prawdopodobnie miały wpływ na podjęcie takich działań.

Na koncie Twitter Support został zamieszczony wpis z informacją, że portal usuwa możliwość precyzyjnego określania lokalizacji w klasycznych tweetach. Jaki jest tego powód? Serwis twierdzi, że większość użytkowników w ogóle nie korzysta z tej opcji. Będzie ona nadal dostępna przy zdjęciach zrobionych za pomocą aktualizowanej funkcji aparatu w oficjalnej aplikacji.

Most people don’t tag their precise location in Tweets, so we’re removing this ability to simplify your Tweeting experience. You’ll still be able to tag your precise location in Tweets through our updated camera. It’s helpful when sharing on-the-ground moments.

— Twitter Support (@TwitterSupport) 18 czerwca 2019


Szczegóły zmian

Należy pamiętać o tym, że tworząc tweeta możemy określić swoją położenie, przypisując do niego odpowiedni tag. Nie wszyscy zdawali sobie sprawę z tej możliwości, a będzie ona nadal dostępna. Twitter wycofuje jedynie możliwość udostępniania precyzyjnych szczegółów lokalizacji, czyli takich, jak szerokość i długość geograficzna. Jeśli komuś zależy na wyłączeniu wszystkich funkcji z tym związanych, może to zrobić w sekcji „Prywatność i bezpieczeństwo”.

Inne powody

Dość dziwnym zbiegiem okoliczności jest fakt, że miesiąc przed tą decyzją serwis wyjawił informację o błędzie, który przypadkowo zgromadził i udostępnił dane dotyczące lokalizacji w systemach iOS (kod pocztowy oraz miasto).

Due to a bug in Twitter for iOS, we inadvertently collected and shared location data (at the zip code or city level). We have fixed the bug, but we wanted to make sure we shared more of the context around this with you. More here: https://t.co/n04LNt62Sa

— Twitter Support (@TwitterSupport) 13 maja 2019


Wydaje się, że działanie to było nieumyślne, jednak w jego wyniku informacje użytkowników zostały wysłane do partnerów firmy, których nazwy nie zostały wyjawione. Oczywiście portal podjął natychmiastowe działania i wszelkie wrażliwe dane zostały usunięte z serwerów firm, do których wyciekły.

Inna sytuacja miała miejsce nieco wcześniej. W styczniu tego roku serwis The Register doniósł, że Twitter pozwala na pozyskanie danych, m.in. na temat miejsca pracy czy zamieszkania użytkowników. Według specjalistów od bezpieczeństwa w sieci te informacje można zdobyć z wpisów nawet sprzed kilku lat.

Wokół Twittera wybuchły również skandale dotyczące polityki prywatności i o to, jak dbają o bezpieczeństwo swoich użytkowników. Zatem, czy rzekomy brak zainteresowania funkcją precyzyjnego określania lokalizacji można uznać za prawdziwy powód jej wycofania?

 

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

lokalizacja Twitter zmiana

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDzieje warszawskiej palmy – kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety
Okularnicy z pomocą dla Afryki

Podobne wpisy:

  • souvik-banerjee-9Z-2Ktg6CIM-unsplash
    Płatna weryfikacja konta na Twitterze
  • alexander-shatov-k1xf2D7jWUs-unsplash
    Twitter chce umożliwić użytkownikom usuwanie wzmianek o sobie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow