site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Twitter z UNESCO uczą o portalach społecznościowych
6.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Twitter z UNESCO uczą o portalach społecznościowych

341582-PA98FH-726

Administratorzy jednego z najpopularniejszych portali do mikroblogowania we współpracy z UNESCO stworzyli podręcznik, który pomoże pogłębić wiedzę na temat social media. W książce znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o specyfice mediów społecznościowych oraz cyberprzestępczości. 

Czy stworzenie podręcznika było potrzebne?

Z przeprowadzonej przez Pew Research Center w lipcu 2019 roku ankiety  wynika, że tylko 15% respondentów potrafiło wskazać zdjęcie Jacka Dorseya, współzałożyciela Twittera. Z kolei jedynie 28% amerykanów biorących udział w ankiecie wiedziało, co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe, a zaledwie 29% ankietowanych ma świadomość, że WhatsApp oraz Instagram należą do Facebooka. Ponadto ok. 40% respondentów nie wiedziało, że portale społecznościowe zarabiają głównie na reklamach. Badanie wykazało elementarne braki wiedzy wśród obywateli USA, którzy uchodzą za najbardziej zorientowanych użytkowników mediów społecznościowych na świecie. 

źródło: twitter.com

W odpowiedzi na tak niską świadomość internautów powstał przewodnik opracowany w ramach Światowego Tygodnia Umiejętności Medialnych i Informacyjnych UNESCO. Podręcznik zawiera 40 stron, na których zawarto m.in. wiedzę o specyfice oraz roli serwisów społecznościowych. Dodatkowo w książce zostały opisane wszystkie najważniejsze wątki, z którymi dzieci i młodzież mają problemy. Publikacja zawiera również wskazówki, jak użytkownicy mogą chronić się przed cyberprzestępczością. Lektura jest pomocna dla nauczycieli, rodziców, a także dla dzieci. Przewodnik można bezpłatnie pobrać ze strony.

Co zamierzają osiągnąć autorzy książki?

Administratorzy Twittera dzięki publikacji pragną pokazać różnicę pomiędzy dezinformacją, a nieprawdziwą informacją oraz zmniejszyć jej zjawisko, ponieważ nie każdy użytkownik potrafi zweryfikować rzetelną wiadomość. Ponadto, zarządcy portalu chcą zwalczać manipulację zarówno mediów, jak i internautów, co pozwoli zatroszczyć się o większe bezpieczeństwo w sieci. 

Pozostałe czynności koncentrują się na rozpowszechnianiu i promocji swoich nowych działań na portalach społecznościowych. Z tego powodu zarządcy jednego z najpopularniejszych portali do mikroblogowania postanowili udostępnić specjalne emoji z hashtagami: #ThinkBeforeSharing, #ThinkBeforeClikcing oraz #GlobamIMILWeek. Ponadto, administratorzy podjęli współpracę z przedstawicielami National Association for Media Literacy Education (NAMLE) i przy pomocy hashtagu #MediaLitWk popierają tydzień wiedzy o social mediach, który został zorganizowany przez UNESCO.

Najważniejszym działaniem promującym bezpieczne i świadome korzystanie z serwisów społecznościowych jest wspieranie instytucji pozarządowych poprzez korzystanie z bezpłatnych komunikatów reklamowych, które dotrą do użytkowników. Ma to na celu pokazać odbiorcom, z jakimi problemami owe organizacje zmagają się oraz jakie czynności codziennie wykonują. 

Książka na początku zostanie przetłumaczona na 9 języków: angielski, niemiecki, szwedzki, hiszpański, francuski, portugalski, japoński, arabski oraz hindi. W przyszłości będzie przełożona również na inne języki. Na razie nie wiadomo, w jakim stopniu publikacja przyczyni się do wzrostu świadomości specyfiki oraz zagrożeń ze strony social media. Jedno jest pewne, dzięki powziętym działaniom edukacyjnym oraz promocyjnym, użytkownicy mają dużą szansę ochronić siebie oraz swoje dzieci przed negatywnymi skutkami nieodpowiedniego użytkowania portali społecznościowych. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Freepik

edukacja social media Twitter

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTrendbook – czym jest i jak wykorzystać go w działaniach PR-owych?
Gazetki promocyjne jako niezastąpiona narzędzie komunikacji marketingowej? – badanie

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • kayla-velasquez-6Xjl5-Xq4g4-unsplash
    Bez zmiany nawyków użytkowników social mediów walka z dezinformacją będzie niemożliwa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow