site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Unia Europejska zakazuje publikowania niesprawdzonych i niepełnych opinii lub rekomendacji produktów
14.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Unia Europejska zakazuje publikowania niesprawdzonych i niepełnych opinii lub rekomendacji produktów

sara-kurfess-Q3CO1ZOZ6ZI-unsplash

7 stycznia 2020 w UE formalnie weszły w życie nowe przepisy ochrony konsumentów, które zwiększają transparentność handlu i usług online i dają lepszą ochronę przed oszustami w internecie. Państwa członkowskie mają 2 lata na wprowadzenie unijnych regulacji do prawa krajowego. Wysokość grzywny za nieprzestrzeganie zakazu może wynieść do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie lub do maksymalnej wysokości 2 mln euro.

Zakazane zostało umieszczanie niesprawdzonych opinii lub rekomendacji produktu. Przedsiębiorcy powinni informować, w jaki sposób zebrano publikowane recenzje i czy naprawdę pochodzą od konsumentów, którzy je kupili i używali, a nie są sztucznie generowane. Sprzedawcy powinni także informować przyszłych klientów, jak przetwarzane są w internecie tego typu opinie – czy są sponsorowane i czy zamieszczane są wszystkie głosy, także te nieprzychylne i negatywne.

Mając na uwadze wyniki badania Trustpilot, jak ważna jest internetowa reputacja dla marki – zagrożeniem dla rynku mógł być zalew fałszywymi, zbyt przychylnymi opiniami zdobywanymi na siłę, sponsorowanymi czy wręcz sztucznymi i nieprawdziwymi. Dyrektywa UE porządkuje te kwestie i chroni konsumenta, do którego powinny docierać tylko pełne i prawdziwe recenzje przed podjęciem decyzji zakupowej.

Nowa dyrektywa zobowiązuje państwa członkowskie do egzekwowania prawa ochrony konsumentów, w tym nakładania kar, oraz określa wysokość dopuszczalnej grzywny do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie. Dodatkowo, legislator precyzuje, że jeśli informacje o rocznym obrocie sprzedawcy lub dostawcy nie będą dostępne, państwa członkowskie będą mogły nałożyć grzywnę do maksymalnej wysokości co najmniej 2 mln euro.

Jak mieć pewność, że konkurent zamieszcza wszystkie prawdziwe opinie, a nie tylko te pozytywne czy zmyślone? Dobrym rozwiązaniem jest monitoringu mediów Newspoint. W narzędziu tym sprawdzisz wszystkie oceny i recenzje o jego produktach i usługach pojawiające się w social media, na blogach, forach i wortalach w danym horyzoncie czasowym. Na koniec porównasz je z tymi prezentowanymi na jego stronie, blogu czy sklepie online.

Podobnie można wygenerować i prezentować wszystkie organiczne recenzje o naszych produktach i prezentować je użytkownikowi odwiedzającemu e-sklep. W idealnym świecie przyszły klient dokona wyboru na podstawie rzeczywistych danych, i ocen, cech produktu, cennika a nie na podstawie siły i kreatywności działów PR, marketingu i komunikacji.

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

Źródło zdjęcia głównego: Sara Kurfeß on Unsplash

opinie publikacja rekomendacje Unia Europejska ustawa

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKFC zaskoczyło fanów niestandardową akcją marketingową
Jubileuszowy XX Kongres Public Relations w Rzeszowie już w kwietniu! Wiedza i doświadczenie praktyków na wyciągnięcie ręki

Podobne wpisy:

  • sincerely-media-3KEFp35FVB0-unsplash
    5 sposobów na pozyskiwanie opinii dla firm w 2023 r.
  • priscilla-du-preez-OEdkPaxYMXU-unsplash
    Zakaz kupowania płatnych opinii i więcej ochrony dla kupujących w e-sklepach. Wysokie kary za złamanie prawa, ale... nie w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow