site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > W 2019 roku wartość reklamy cyfrowej w Europie przekroczyła 64 miliardy euro
14.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

W 2019 roku wartość reklamy cyfrowej w Europie przekroczyła 64 miliardy euro

rodion-kutsaev-0VGG7cqTwCo-unsplash

Internet z roku na rok umacnia swoją pozycję w europejskim torcie reklamowym. Według badania AdEx Benchmark reklama online zanotowała w 2020 roku wzrost o 12,3% na rynku europejskim, a jej wartość wyniosła 64,8 mld euro.

Pierwszy raz w historii wydatki na digital były wyższe od sumy wydatków na pozostałe segmenty mediów (64,8 mld euro vs 63,7 mld euro). Choć rok 2020 – którego tempo rozwojowe wyznaczą konsekwencje pandemii koronawirusa – może przynieść spadek wartości reklamy cyfrowej w Europie o 5,5%, to prognozy dla innych mediów są o wiele bardziej pesymistyczne i mówią o spadku na poziomie 21,3%.

Badanie AdEx Benchmark jest przewodnikiem po europejskim rynku reklamy cyfrowej, obejmującym 28 państw. W 2019 r. na 21 rynkach odnotowano dwucyfrowy wzrost rok do roku.

Wideo, które odnotowało wzrost o prawie 30%, osiągając wartość prawie 10 miliardów euro, jest napędzane przez reklamę out-stream, która odnotowała indeks na poziomie 36%. Na niektórych rynkach out-stream odnotował wzrost o ponad 40%, na przykład w Finlandii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Social wypracował wzrost o 25,6% rok do roku, przy dwucyfrowym wzroście na wszystkich dwudziestu ośmiu rynkach. Search pozostaje największym segmentem reklamy internetowej pod względem przychodów, ze wzrostem o 11,8% i wartością rynkową sięgającą 28 mld euro. Łączne wydatki na reklamy mobilne wzrosły o 24,9%, przekraczając w 2019 r. wartość 30 mld euro, co stanowi prawie połowę (47%) wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w Europie.

– Reklama cyfrowa od lat jest głównym segmentem europejskiego rynku reklamy, a jej udział nadal będzie się zwiększał. Ten trend mocno umacnia się w Polsce, co potwierdzają również wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx – w 2019 roku wydatki na reklamę online wyniosły na naszym rynku prawie 5 mld zł. Oznacza to wzrost nakładów o prawie 500 mln zł względem roku wcześniejszego. Jestem przekonany, że reklama online nie tylko najmniej ucierpi w wyniku recesji, wywołanej pandemią COVID-19, ale również odegra kluczową rolę w wychodzeniu z kryzysu – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Podobnie jak w 2018, największe indeksy wzrostu zanotowano w regionie CEE:

  • Serbia – 28,4%
  • Ukraina – 28%
  • Białoruś – 25,2%
  • Chorwacja – 22,3%
  • Turcja – 19,1%

Ranking 10 krajów o największej wartości rynku:

  • Wielka Brytania – 21,4 mld euro
  • Niemcy – 9,4 mld euro
  • Francja – 6,1 mld euro
  • Rosja – 4,9 mld euro
  • Włochy – 3,2 mld euro
  • Hiszpania – 3,2 mld euro
  • Szwecja – 2,3 mld euro
  • Holandia – 2,3 mld euro
  • Szwajcaria – 1,8 mld euro
  • Norwegia – 1,3 mld euro

Źródło materiału: Newseria
Źródło zdjęcia głównego: Rodion Kutsaev/Unsplash

badanie digital reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSuzuki reklamuje specjalną wersję motocykli Travel Pack
Nowa strona główna Radiozet.pl

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow