site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Wakacyjna mapa wypadków - poruszająca kampania społeczna Komendy Głównej Policji
17.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Wakacyjna mapa wypadków – poruszająca kampania społeczna Komendy Głównej Policji

accident-2161956_1280

Chwila nieuwagi, telefon odebrany nie w porę, nadmierna prędkość, lekkomyślność. Następnie huk, hałas, rozbite auta, lekarze walczący o ludzkie życie i dramat wielu osób. To niestety codzienny scenariusz, który rozgrywa się na polskich drogach. Policja nieustannie wprowadza szereg działań mających na celu zwiększenie świadomości kierowców i poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Stąd pojawił się pomysł na tegoroczną wymowną kampanię społeczną pod nazwą Wakacje 2019.

Według policyjnych statystyk to właśnie w miesiącach letnich, co roku odnotowuje się największą liczbę wypadków drogowych. Jak podaje Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w ubiegłym roku na polskich drogach w okresie od 22 czerwca do 2 września doszło do 7 tys. wypadków, w których zginęło 617 osób, a aż 8,2 tys. zostało rannych! Powodem tych tragedii była głównie nadmierna prędkość, w dalszej kolejności alkohol, nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu i nieprawidłowo wykonywane manewry.

Mapa niespełnionych marzeń

W ramach akcji policjanci stworzyli grafikę: Mapa Wypadków Drogowych ze Skutkiem Śmiertelnym – Wakacje 2019. Oznaczane są na niej wszystkie wypadki śmiertelne, do których doszło na terenie Polski od 12 czerwca 2019 r., czyli od startu kampanii. Funkcjonariusze apelowali, aby pozostała ona w wersji pierwotnej, bez konieczności umieszczania na niej informacji. Niestety, pomimo że akcja trwa od miesiąca, plansza zapełnia się w zawrotnym tempie. Czarne punkty to miejsca, w których ofiara zginęła na miejscu, a wypadki z ostatnich 24 godzin migoczą na czerwono-żółto. Szare pola oznaczają miejsca katastrof, w których osoba zmarła w przeciągu 30 dni od zdarzenia. 

źródło: www.policja.pl, mapa z dnia 17.07.2019

Mapa prezentuje bieżącą liczbę i lokalizację wypadków, a z każdym dniem staje się coraz mniej przejrzysta, ponieważ ludzkich dramatów wciąż przybywa. Każda czarna kropka to przerwane życie, niezrealizowane plany i niespełnione marzenia. Taka wizualizacja ma na celu wzmocnienie przekazu całej kampanii.

Statystyki na bieżąco można śledzić na oficjalnej stronie Policji. Jest również udostępniana po każdej aktualizacji w kanałach społecznościowych, m.in. na Facebooku.

Kierując autem, kierujesz także życiem innych ludzi

Mimo 1500 km nowych dróg sytuacja znacząco się nie poprawia, gdyż kierowcy traktują je jak tory wyścigowe. Kampania zainaugurowana przez Komendę Główną Policji skierowana jest do osób podróżujących. Obejmuje okres letnich wyjazdów oraz wakacji, który na polskich drogach jest szczególnie niebezpieczny, głównie ze względu na wzmożony ruch i korzystne warunki atmosferyczne. 

Ten prosty przekaz dociera do odbiorców, ukazuje rangę problemu i skalę tragedii. Jego celem jest skłonienie do refleksji i rozwagi. Podniesienie świadomości społeczeństwa i przypomnienie o obowiązku przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Jednym z kluczowych elementów poprawy sytuacji na drogach jest edukacja. Funkcjonariusze apelują, że każda osoba prowadząca auto kieruje także swoim życiem, jak również losem innych ludzi.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

akcja społeczna kampania społeczna mapa Policja wakacje

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWspólna kampania reklamowa KFC i Cheetos
Spakowany, jak Polak na wakacje – letnie trendy sprzedażowe Allegro

Podobne wpisy:

  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow