site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Widoczność reklam online - Polska poprawia się na tle europejskim, raport za IV kwartał 2018
4.02.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Widoczność reklam online – Polska poprawia się na tle europejskim, raport za IV kwartał 2018

MEETRICS POLAND Q4 2018 IMAGE

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już drugi kwartał z rzędu. Dzięki temu polski rynek awansował o jedną pozycję, z przedostatniego miejsca europejskiej stawki, z wynikiem na poziomie 54 proc. wyprzedzając Szwajcarię i Włochy.

Jak wynika z raportu „Meetrics Benchmark Report Q4/2018” w czwartym kwartale zeszłego roku odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 54 proc. (wobec 53 proc. w III kwartale i 50 proc. w II kwartale). Ten wynik plasuje nasz kraj wciąż na dole tabeli, jeśli chodzi o porównania międzynarodowe. Jednak pozwoliło to przesunąć się polskiemu rynkowi o kolejną pozycję w górę (i poza rynkiem włoskim wyprzedzić także szwajcarski).

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) w Polsce również minimalnie wzrósł, do poziomu 19 sekund w IV kwartale, wobec 18,7 sekundy w III kwartale 2018 r. Nieznacznie spadło natomiast Viewability reklam wideo – do 49 proc. w IV kwartale (wobec 50 proc. w III kwartale); jednocześnie jednak średni czas kontaktu z reklamą wideo wzrósł bardzo wyraźnie, do 18,1 sekund (w porównaniu do 15,4 sekund w III kwartale).

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych, jeśli chodzi o średnią widoczność, osiągnęły na polskim rynku w IV kwartale zeszłego roku.: Halfpage (68 proc. Viewability i 41,2 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Skyscraper (64 proc. i 17,5 sek.). W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród formatów odnotowuje Sitebar (Viewability – 80 proc., Viewtime – 31,5 sek.), a za nim plasuje się Skyscraper (70 proc. i 17,7 sek.). Pod względem czasu kontaktu z reklamą (Viewable Viewtime) przoduje format Medium Rectangle, który co prawda miał Viewability na poziomie 50 proc., jednak czas kontaktu z reklamą wyniósł aż 39,9 sek.

Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 54 proc., poprawiła swoją pozycję, jednak wciąż plasuje się na dość dalekim miejscu w europejskiej stawce w kontekście wskaźnika Viewability dla reklam display, wyprzedzając tylko Szwajcarię i Włochy. Europejskim liderem pozostaje – tradycyjnie już – Austria, z wynikiem 69 proc. Na drugie miejsce, z wynikiem 63 proc., awansowała Francja. W Szwecji wskaźnik ten wyniósł 61 proc., w Wielkiej Brytanii 57 proc., w Niemczech 55 proc., w Szwajcarii 53 proc., we Włoszech 45 proc.

Średnia europejska dla wskaźnika Viewability wyniosła w IV kwartale 58 proc., co oznacza spadek kwartał do kwartału o 3 punkty procentowe (w III kwartale było to 61 proc.). Czas kontaktu z reklamą minimalnie spadł kwartał do kwartału, do 20 sekund w IV kwartale (wobec 20,7 sek. w III kwartale).

– Wzrost Viewability w Polsce w IV kwartale w 2018 roku, nawet jeśli nie jest bardzo spektakularny, cieszy tym bardziej, że ostatni kwartał roku charakteryzuje się znacznie większym od przeciętnego obłożeniem powierzchni reklamowych. To teoretycznie może wpływać negatywnie na poziomy Viewability. Co więcej, to drugi kwartał z rzędu, w którym na naszym rynku sytuacja się poprawia. Można mieć zatem powody do zadowolenia, tym bardziej, że dobrze wypada porównanie roku do roku; w IV kwartale 2017 Viewability w Polsce wynosiło 50 proc., a rok później osiągnęło poziom 54 proc., co jest już wzrostem dość wyraźnym. Czwarty kwartał to tradycyjnie najgorętszy okres e-commerce i reklamy digital, może będzie to dobry prognostyk dla sytuacji w całym 2019 roku – komentuje Tomasz Piątkowski, Country Manager w Meetrics Polska.

– Trzeba jednak pamiętać, że wskaźniki nadal dalekie są od poziomów, które reklamodawcy mogliby uznawać za satysfakcjonujące. Wciąż potrzebna jest praca u podstaw, nad wydajnością wszystkich formatów reklamowych. Wszystkim poważnym uczestnikom rynku powinno zależeć na tych zmianach, by zwiększyć poziomy Viewability, a co za tym idzie podnosić ROI związany z kampaniami internetowymi – dodaje.

Pełny raport za IV kwartał 2018 do ściągnięcia tutaj.

Meetrics w badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

 

 

Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku. Polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce. Podstawowym narzędziem marki jest Ad Attention Monitor, platforma weryfikująca kampanie w czasie rzeczywistym i analizująca grupy docelowe. Zapewnia brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwia wykrywanie nadużyć (fraudów).

Kluczowe pola działań Meetrics to m.in. widoczność reklam (Viewability), weryfikacja grup docelowych (Audience Verification), czy zapobieganie nadużyciom (Fraud Prevention). Jej klientami są reklamodawcy, domy mediowe oraz znaczący wydawcy.

Z platformy Ad Attention Monitor korzystają zarówno firmy sprzedające jak i kupujące reklamę w sieci. Meetrics współpracuje z reklamodawcami, domami mediowymi i dużymi wydawcami. Klientami Meetrics są m.in. GroupM, OMD, Dentsu Aegis Network, eBay, Yahoo, Procter&Gamble, L’Oreal, General Motors, Spiegel Online czy The Telegraph.

 

raport reklamy online

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBadanie zarządzania mediami społecznościowymi w Polsce
Dzień Bezpiecznego Internetu 2019 z RBS

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • pexels-cottonbro-studio-5076516
    Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow