Zarządcy Facebooka planują wdrożyć bitmoji jako jedną z reakcji na swoim portalu. Dzięki temu rozwiązaniu każdy użytkownik zdobędzie możliwość stworzenia osobistego, wirtualnego wizerunku. Testy już trwają, a premiera jest zaplanowana na 2020 rok.
Bitmoji to nic innego jak dwuwymiarowe avatary, które mają za zadanie odzwierciedlić internetową tożsamość użytkownika. Aby stworzyć swój wizerunek, należy wybrać swoje cechy wyglądu tj.: kolor skóry i włosów, kształt twarzy oraz sylwetki, wygląd ubrań i akcesoriów. Początkowo wszystkie te kryteria będą darmowe oraz ogólnodostępne, lecz w przyszłości istnieje możliwość nadania im własnej marki, przez co mogą być dostępne w wersji rozszerzonej, a co za tym idzie płatnej.

Użytkownicy będą mogli korzystać z wyżej wymienionego unowocześnienia
w dwojaki sposób. Swój awatar zastosują albo jako naklejkę w komentarzu pod konkretnym wpisem albo w postaci reakcji na dany post. Ze względu na podwójne wykorzystanie, avatary zostaną udostępnione w obu wariantach.
Nowy symbol pojawi się w opcji naklejek na Messengerze lub w newsfeedzie, czyli w miejscu, gdzie ukazują się aktywności naszych znajomych lub posty stron, które sami polubiliśmy. Kiedy klikniemy w jedną z możliwości, ukaże się kreator, umożliwiający stworzenie własnej podobizny.
Pierwsze testy są przeprowadzane w Australii. Istnieje szansa, że w przyszłości, aby stworzyć spersonalizowany wizerunek, trzeba będzie tylko zeskanować dany obraz. Na razie są to jednak tylko spekulacje.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak