site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
9.11.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Wręczono nagrody w 24. edycji Effie Awards Poland!

effie_zwycięzcy 2

Nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe zostały wręczone 7 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Tegoroczne Jury Effie, które obradowało pod przewodnictwem Magdaleny Kotlarczyk, Dyrektorki Google Polska, która bezpośrednio prowadziła obrady kategorii Marketing & Business Solutions.

W jury Effie Awards zasiadali najlepsi na rynku marketerzy, zarówno ze strony agencji, jak i klientów, niezależni konsultanci i badacze. Przyznali oni 103 nominacje. Na Gali wręczono 70 nagród. Zgłaszający mieli do wyboru 30 kategorii konkursowych, w tym wprowadzone w tym roku 3 kategorie odpowiadające porządkowi ESG: Environmental, Social oraz Governence.

Z roku na rok wzrasta liczba zgłoszeń w kategorii specjalnej Marketing & Business Solution, która docenia innowacyjność, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie tylko strategię komunikacyjną. Jurorami w tej kategorii są obecny oraz byli prezesi i prezeski SAR, IAA a także byłe przewodniczące i byli przewodniczący składów Jury Effie.

Złote statuetki Effie Awards 2023 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Beauty&Care – Pantene. Trzeba mieć siłę, żeby być innym – Procter & Gamble, GREY, EssenceMediacom, Partner of Promotion, GroupM
  • w kategorii Finance&Insurace – Bądź kotem płatności! – BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread
  • w kategorii Long Term – Maestro. Wszystko czego chcesz od burgera – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD
  • w kategorii Marketing & Business Solutions – Kawonament – innowacyjny model sprzedaży – Żabka, Spark Foundry, Ogilvy, Cukier
  • w kategorii Social – Stop toksycznej chemii – Clovin, FCB&theMilkman, The Rockets

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród Agencji – DDB Warszawa,
  • spośród Agencji Mediowych – Starcom,
  • firma roku – McDonald’s.

Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie.

Zanim wręczono nagrody, parę słów o tym co ważnego wydarzyło się i wydarza w komunikacji, przedstawił Marcin Gaworski obecny Prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz Dyrektor Zarządzający SAR. Zwrócili uwagę, że naszą polską rzeczywistość, zmieniły kampanie profrekfencyjne, których efektem była obecność 74,8% Polaków w wyborach do parlamentu.

„W osiągnięciu tego wyniku efektywnie pomogła komunikacja. Organizacje społeczne, inicjatywy obywatelskie wsparte często społeczną pracą branży reklamowej, badawczej i mediów dowiozły kosmiczny wynik – najlepszy w historii 3 Rzeczypospolitej. Naliczyliśmy 8 zorganizowanych kampanii i działań, a jesteśmy pewni, że było ich więcej – dane dalej spływają i wierzę, że doczekają się pełnego raportu.” – powiedział Marcin Gaworski, Prezes SAR.

– Ja chciałbym podziękować za dwie, o których wiem i w które były zaangażowane nasze agencje członkowskie. Pierwsza to kampania profrekwencyjna Inicjatywy Głos Kobiet „To Twój Wybór” – zaprojektowana przez agencję VMLY&R, a mediowo dowieziona przez Mindshare przy wsparciu GroupM, Influensersko Lifetube, PR-owo OneMulti, badawczo Difference. Druga inicjatywa to kampania i fizyczna kontrola wyborów KOD’u – „Wybory Bez Picu” przy wielkim zaangażowaniu agencji Komunikacja Plus i agencji Must be Loud. Osobą, naszą branżową instytucją, która wspierała obie te inicjatywy jest Zosia Sanejko. Nie mamy nadal wszystkich wyników z postbuy, ale dzięki zaangażowaniu OFBOR mamy wyniki  rekordowo szybko zorganizowanych badań ilościowych i jakościowych. Dziękuje za błyskawiczną reakcje badawczą GFK, Ipsos, PBS, IQS i Pawłowi Ciackowi za koordynację – powiedział Paweł Tyszkiewicz Dyr. Zarządzający SAR. – Zaangażowanie branży realizuje się w wielu obszarach i reagujemy na atakujące nas kryzysy klimatyczne, polityczne, migracyjne. Zdajemy sobie sprawę, że kolejne kryzysy i nasze działania wymykają się kategoriom konkursowym. Global Effie, nasz licencjodawca, doceniając zaangażowanie branży rekomenduje wprowadzenie w Polsce kategorii Crisis Respons – Critical Pivot, a my postaramy się ja wprowadzić już w kolejnej edycji Effie Poland – powiedział.


Organizatorem wydarzenia jest SAR, a swoim zaangażowaniem Galę Effie Awards 2023 wspierają:

Sponsorzy Strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, TikTok
Sponsorzy Wspierający: Radio Zet, YouTube, Meta, Adform
Partnerzy Merytoryczni: Media&Leads, AMS, Ipsos, ThinkTank, Fundacja Climates Strategies Poland
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Ostoya, Jameson, Ballantine’s, Jacobs Creek, 1664 Blanc, British American Tobacco
Kreacja i strategia: 180hb, Starcom

Effie Awards nagrody
Poprzedni wpisNowa odsłona akcji „20 stopni”
Karty podarunkowe zwiększają szansę na sukces w Black Friday

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow