site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > „Wszystkie ręce na pokład” – kontrowersyjna akcja Coca-Coli promująca recykling
10.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

„Wszystkie ręce na pokład” – kontrowersyjna akcja Coca-Coli promująca recykling

neonbrand-580130-unsplash

Wystartowała akcja „Wszystkie ręce na pokład”, która jest częścią kampanii „11 kroków do Świata Bez Odpadów”. Coca-Cola tym samym podjęła wyzwanie i do 2030 roku pomoże w zbieraniu i recyklingu puszek oraz butelek, które trafiają do konsumentów.

W ramach kampanii edukacyjnej, która ma uświadamiać, jak istotna jest dla środowiska segregacja odpadów i ich recykling, uruchomiona została platforma Green Lab. Każdy może tam zasięgnąć wiedzy i inspiracji o ochronie środowiska. Ponadto, Coca-Cola podęła się współpracy z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, a także samymi klientami, by walczyć z problemem nadmiernej ilości zbędnych opakowań i zanieczyszczenia wód.

Do niektórych influencerów, dziennikarzy, firm oraz organizacji pozarządowych wysłano przesyłkę z pustą butelką po Coca-Coli, a w środku list wyjaśniający założenia akcji o treści:

Ta butelka z listem, którą trzymasz w ręku, znalazła swojego adresata.

Jednak w morzach i oceanach na całym świecie znajduje się ogromna ilość podobnych opakowań, których jedynym adresatem jest nasza Planeta. Opakowania te nie posiadają w środku listu, ale anonimowi nadawcy przekazują nimi jedną dosadną wiadomość.

Jest nią manifest ignorancji.

Rocznie do oceanów trafia średnio 9 milionów ton plastiku. Musimy to zmienić. Zależy nam na stworzeniu Świata Bez Odpadów, dlatego czujemy odpowiedzialność za każde opakowanie, które wprowadzamy na rynek.

Pragniemy, aby nasza przesyłka była pierwszym krokiem do zmiany. Daj jej drugie życie. Wrzuć ją do odpowiedniego pojemnika, by mogła zostać przetworzona. Segreguj razem z nami i namawiaj do tego wszystkich swoich znajomych, sąsiadów i współpracowników. Pomóż nam dokonać realnych zmian.

Świat bez odpadów jest możliwy. Razem możemy więcej!

#WCIĄŻZMIENIAMY

Nie chcemy tylko produkować napojów. Chcemy dokonać realnych zmian.

Dołącz do nas, stań się częścią zmiany.

Fala krytyki

Akcja wysyłania pustych butelek przez Coca-Colę spotkała się z olbrzymią krytyką i została określona, jako wpadka marketingowa. Konrad Bagiński na swoim profilu na Facebooku wyraził dezaprobatę oraz pisał o bezsensowności działań, w których otrzymuje przesyłkę z pustą plastikową butelką tylko po to, aby ją wyrzucić.

Bloger Chris Kwacz określił to przedsięwzięcie za absurdalne. Zwrócił uwagę na to, że marka walcząc z nadmiarem plastiku i śmieci na naszej planecie produkuje butelki ze specjalnymi plastikowymi naklejkami z hashtagiem  #wciążzmieniamy. Następnie rozsyła je po kraju, każąc odbiorcom wyrzucić je do odpowiednich pojemników, aby w ten sposób zmniejszyć ilość plastiku na ziemi. Nie tylko odbiorcy przesyłek potępiają markę. Media społecznościowe zalały wpisy użytkowników, którzy nadali jej tytuł „Dzbana roku” za tę akcję.

Ponadto, Greenpeace Polska, organizacja działająca na rzecz ochrony środowiska i bioróżnorodności, zabrała głos w tej sprawie na Facebooku:

Podkreśla także, że sam recykling już nie wystarczy, a wielkie korporacje obarczają odpowiedzialnością konsumentów, podczas gdy sprzedają coraz więcej plastiku.

Koncern tłumaczy swoje intencje

Coca-Cola zareagowała na krytykę i tłumaczy, że to list zawarty w butelce miał szczególną wagę. Była to forma zaproszenia na specjalne wydarzenie, gdzie chce rozmawiać o rozwiązaniach i działaniach, jakie podejmuje w kwestii recyklingu opakowań. Wyjaśnia, że celem nie było zrzucenie odpowiedzialności za odpady opakowaniowe na konsumentów. Podkreśla, że dokłada wszelkich starań, aby zaangażować wszystkie grupy do walki z problemem, którego jest częścią.

Akcja marki słynnego napoju gazowanego była bardzo kontrowersyjna i nie została odebrana zgodnie z założeniami, a efekt był odwrotny do zamierzonego. Koncern nie przemyślał sposobu jej realizacji. Walcząc z problemami środowiskowymi podjął działania sprzeczne z tą szczytną ideą.

 

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

akcja edukacyjna Coca-Cola kampania kryzys wizerunkowy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBan(an) na cenzurę sztuki
Majowy CRASH Mondays – E-commerce

Podobne wpisy:

  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • screen-post-hIXmJH9xhoo-unsplash
    Video spot, rewarded czy virtual OOH? Sprawdzone sposoby na kampanię w mobile gamingu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow