site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Wykorzystanie wizerunku Magika do promocji rekrutacji. Portal przeprosił w oświadczeniu
22.09.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Wykorzystanie wizerunku Magika do promocji rekrutacji. Portal przeprosił w oświadczeniu

andras-vas-Bd7gNnWJBkU-unsplash

RocketJobs, czyli popularny portal z ofertami pracy, wykorzystał w ogłoszeniu wizerunek rapera Piotra Łuszcza, znanego jako Magik. Wywołało to falę krytyki, ponieważ Internauci uznali, że wykorzystanie wizerunku rapera w tym kontekście jest oburzające i niesmaczne. 

Oferta została zamieszczona na facebookowej grupie z ogłoszeniami o pracę w social mediach, reklamie i PR, a dotyczyła pracy w mediach społecznościowych. Poszukiwany był magik od social mediów. „Magiku, jesteś tutaj? Wyobraź to sobie (sobie), że jest tu oferta dla Ciebie” – brzmiał opis, nawiązujący do utworu Paktofoniki pt. „Jestem Bogiem”. Grafika, która promowała ofertę, przedstawiała siedzącego przed monitorem mężczyznę z doklejoną twarzą rapera. Post w facebookowej grupie oburzył internautów, którzy jednogłośnie stwierdzili, że zdjęcie Magika pojawiło się bezprawnie, a post jest prześmiewczy.

źródło: nowemedium.pl

Po krytyce ogłoszenie zostało usunięte, a następnego dnia RocketJobs wydało oświadczenie, w którym przeprosiło za niefortunne wykorzystanie zdjęcia Magika:

„Przepraszamy Was za wczorajsze opublikowanie mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki. Wiecie, że nasze poczucie humoru bywa cięte i odważne, ale wczoraj najzwyczajniej w świecie przekroczyliśmy granicę dobrego smaku. Miało być śmiesznie, wyszło żenująco. Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post.Mem został stąd wczoraj szybko zdjęty, ale nie mamy wpływu na powielanie go w mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zrobimy wszystko, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach”.

Portal poinformował również, że firma, której oferta została zamieszczona w ogłoszeniu, nie miała nic wspólnego z przygotowanym memem.

Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Andras Vas/Unsplash

kryzys kryzys wizerunkowy Magik

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInstagram pozwoli lepiej kontrolować proponowane treści
CRASH Mondays № 10: Influencer marketing [Wrocław]

Podobne wpisy:

  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR
  • markus-winkler--TRcaFMV5vk-unsplash
    Czy kryzys wizerunkowy w firmie musi oznaczać same kłopoty?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow