site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Wymiary grafik na social media - ściągawka na 2020 rok
24.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Wymiary grafik na social media – ściągawka na 2020 rok

341543-PA98E7-943

Dynamiczny rozwój social media powoduje nieustanne zmiany w algorytmach i aktualizacje w wymiarach treści, które się na nich pojawiają. Poniżej przedstawiamy kompilację wymiarów zalecanych przez Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIna, Pinteresta i YouTube’a. Znajdziecie tu też garść porad jak dostosować zdjęcie do ich wymogów i osiągnąć profesjonalny efekt.

Nie jest tajemnicą, że prezentacja marki w social mediach nie kończy się na dobrym logo. Popularne platformy społecznościowe zalecają różne wymiary plików graficznych. To jednak nie wszystko, co musimy wiedzieć. Często na jakość i odbiór grafik wpływają czynniki, takie jak format pliku i rodzaj urządzenia, na którym wyświetlana jest strona. 96% użytkowników Facebooka korzysta z niego na smartfonach. Dobrze jest więc mieć pewność, że aplikacja nie obetnie istotnych informacji z naszych grafik – dodajcie do zakładek ten praktyczny przewodnik.

Facebook
Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar: 170 x 170 px

Wskazówki: 

  • Lepszą jakość obrazu zapewnia format PNG. To szczególnie ważne, jeśli grafika zawiera tekst. 
  • Zdjęcie zostanie przycięte do kształtu koła w reklamach i postach. Na profilu będzie widoczne jako kwadrat.
  • Na smartfonach zdjęcie będzie widoczne jako kwadrat 128 x 128 px, a na prostych, klasycznych telefonach jako thumbnail 36 x 36 px.
Zdjęcie w tle 

Zalecany rozmiar: 820 x 312 px

Wskazówki:

  • Na smartfonach zdjęcie ma 640 x 360 px.
  • Minimalne rekomendowane wymiary to 400 x 150 px.
  • Optymalne parametry to 851 x 315 px i mniej niż 100 KB wagi.
  • Zalecany format to sRGB JPG, ponieważ ładuje się on najszybciej. 
  • Warto pamiętać, że zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle na profilu prywatnym częściowo się pokrywają.
Zdjęcie udostępnione ze strony www lub w poście

Zalecany rozmiar: 1200 x 628 px (optymalnie dla urządzeń o wysokiej rozdzielczości), 200 x 200 px (minimum)

Wskazówki: 

  • Oczywiście Facebook nie daje nam możliwości manipulacji grafiką importowaną z zewnętrznego źródła. Nie zawsze też udostępniamy linki do swojej strony www. Warto jednak pamiętać o zalecanych rozmiarach tworząc własną witrynę. Tak, aby była ona przyjazna udostępnieniom na FB. 
  • Maksymalna waga pliku graficznego to 8 MB. 
Stories

Zalecany rozmiar: minimalna szerokość 500 px i proporcja pomiędzy 90:160 a 191:100

Wskazówki: Facebook zaleca nieumieszczanie ważnych informacji w górnej części grafiki lub wideo (około 14% powierzchni) – mogą one zostać przykryte przez thumbnail zdjęcia profilowego.

Twitter
Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar: 400 x 400 px

Zdjęcie w tle

Zalecany rozmiar: 1500 x 500 px

Zdjęcia w tweetach

Zalecany rozmiar: Minimum 600 px szerokości lub proporcja 16:9 (optymalna dla smartfonów).

Wskazówki: Dopuszczalne formaty plików to JPEG, PNG lub GIF.

Instagram
Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar: 110 x 110 px lub proporcja 1:1

Zdjęcie w poście

Zalecany rozmiar: 1080 x 1080

Wskazówki: Jeśli chcesz, żeby jakość Twojego zdjęcia została zachowana, zachowaj proporcję pomiędzy 1,9:1 a 4:5 (czyli wysokość od 566 – 1350 px i szerokość 1080 px).

Stories

Zalecany rozmiar: 1080 x 1920 px

LinkedIn
Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar: 300 x 300 px

Zdjęcie w tle

Zalecany rozmiar: 1536  x 768 px

Wskazówki: 

  • LinkedIn ostrzega przed zamieszczaniem grafik z dużą ilością tekstu lub o niskiej rozdzielczości – mogą one stracić przez przycięcie na potrzeby różnych urządzeń. 
  • Dopuszczalne formaty plików to JPEG i PNG.
Pinterest 
Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar: 165 x 165 px

Wskazówki: Poza stroną profilową zdjęcie wyświetlane jest jako thumbnail 32 x 32 px.

Okładka tablicy

Zalecany rozmiar: 222 x 150 px

Pin

Zalecany rozmiar: 1000 x 1500 px lub proporcja 2:3

Wskazówki:

  • Dopuszczalne formaty plików to JPEG i PNG.
  • Maksymalna waga plików to 32 MB.
YouTube
Ikona kanału

Zalecany rozmiar: 800 x 800 px

Wskazówki: 

  • Zdjęcie widoczne jest jako thumbnail 98 x 98 px.
  • Na niektórych smartfonach ikona wyświetlana jest jako koło.
  • Dopuszczalne formaty plików to JPEG, PNG, GIF i BMP.
Grafika kanału

Zalecany rozmiar: 2560 x 1440 px

Wskazówki: 

  • Tekst lub istotne informacje powinny znajdować się w środku grafiki w polu nie przekraczającym powierzchni 1564 x 423 px – obszar otaczający to pole może zostać obcięty w zależności od urządzenia.
  • Maksymalna waga pliku to 6 MB.

Autor tekstu: Aleksandra Jawor
Źródło zdjęcia głównego: Freepik

Facebook Instagram LinkedIn Pinterest projektowanie graficzne social media Twitter wymiary YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDan Cake uruchomił nową kampanię konsumencką
E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaży

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow