site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Wypożycz choinkę na święta – zasadź las razem z Volvo!
20.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Wypożycz choinkę na święta – zasadź las razem z Volvo!

VOLP_Choinka_2019_Patroni_1200x1200px

W tym roku już po raz trzeci rusza akcja społeczna „Wypożyczalnia choinek Volvo”, która zachęca do spędzania świąt w sposób ekologiczny. Z wybranych salonów Autoryzowanych Dealerów Volvo w całej Polsce będzie można odebrać żywą choinę w doniczce. Zwrócone po świętach drzewko zostanie ponownie zasadzone w specjalnej hodowli. Po ubiegłorocznym sukcesie „Wypożyczalni”, Volvo zwiększa pulę choinek do 1200 i zobowiązuje się do zasadzenia za każde wypożyczone drzewko kolejnych 10.

Coraz więcej choinek w „Wypożyczalni”

W trosce o środowisko naturalne marka Volvo konsekwentnie zwraca uwagę na ekologiczne spędzanie świąt Bożego Narodzenia i już po raz trzeci otwiera „Wypożyczalnię choinek”.

W dniach 19 – 23 grudnia lub do wyczerpania zapasów w Autoryzowanych Salonach Volvo na terenie całej Polski na wszystkich chętnych czekać będą żywe choinki w doniczkach. Po uiszczeniu 55 zł bezzwrotnej kaucji choinkę będzie można zabrać do domu. Jej zwrot powinien nastąpić do 8 stycznia do miejsca, z którego została wypożyczona. Lista salonów Volvo, które biorą udział w akcji, jest dostępna na stronie.

– Obserwujemy coraz dłuższą kolejkę chętnych do wypożyczenia żywej choinki na święta, którą potem zwrócimy naturze. Dlatego Volvo Car Poland co roku zwiększa zasięg tej akcji. W pierwszej edycji do chętnych trafiło 200 drzew w donicach. Z ubiegłorocznej „Wypożyczalni” skorzystało cztery razy więcej chętnych! W tym roku pula choinek została po raz kolejny zwiększona i wynosi 1200 drzewek. Do tego zobowiązaliśmy się zasadzić 10 razy więcej drzew niż wypożyczyliśmy. Na naszych oczach społeczeństwo staje się coraz bardziej wrażliwe na kwestie środowiskowe – zauważa Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.

Lepiej wypożyczyć niż kupić

Dlaczego wypożyczenie choinki jest korzystne dla natury? Lasy wytwarzają tlen, a zarazem oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń, pochłaniając i neutralizując substancje toksyczne, chronią przed nagłymi zmianami temperatury i łagodzą klimat. Choinki ścinane na święta po kilku tygodniach lądują na wysypiskach śmieci, co jest marnowaniem zasobów naturalnych. Tymczasem drzewka z „Wypożyczalni choinek Volvo” wracają do szkółki leśnej, gdzie dalej żyją, rosną i „pracują” dla natury. Po roku mogą zostać ponownie wypożyczone, a gdy będą zbyt duże, po prostu pozostają w ziemi. Drzewka są sadzone w specjalnych hodowlach. Ale to tylko pierwsza część tej historii.

Podejmij wyzwanie Volvo – zasadź las

W ramach ubiegłorocznej akcji Volvo posadziło w Nadleśnictwie Cewice na Kaszubach ponad 7 tys. drzew iglastych, które rosną na powierzchni ponad
1 hektara. Ponieważ las mieszany jest bardziej odporny na ataki szkodników, posadzono je razem z kilkoma tysiącami sadzonek drzew liściastych.

W tym roku marka stawia sobie kolejny ambitny cel – wspólnie z Polakami chce zasadzić kolejny las i zwiększa swoje zobowiązanie: za każde wypożyczone drzewko zasadzi kolejnych 10. W celu jeszcze większego zaangażowania wszystkich osób, którym bliska jest ochrona natury, Volvo chce, żebyśmy na stronie www.choinkavolvo.pl wybrali obszar ze wskazanych, gdzie będą posadzone drzewka. Wybór będzie możliwy po 20 grudnia i potrwa do 8 stycznia.

– Wypożyczanie choinek i sadzenie drzew to kolejny element ekologicznej układanki. Jako firma wdrażamy wiele konkretnych rozwiązań, aby prowadzić działalność biznesową w sposób zrównoważony. Coraz szersza gama silników z napędem niskoemisyjnym, wykorzystanie do produkcji samochodów ekologicznych i odnawialnych źródeł energii, szacunek do zasobów naturalnych, wykorzystanie surowców wtórnych, to tylko niektóre z obszarów naszej odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego – zwraca uwagę Stanisław Dojs.

Partnerzy akcji

W „Wypożyczalnię choinek Volvo” zaangażowani są także partnerzy, którzy objęli akcję patronatem. Niektórzy z nich, jak Ambasada Szwecji, czy Polski Związek Zrzeszeń Leśnych, współpracują z Volvo w ramach akcji po raz kolejny.

– Ambasada Szwecji już drugi rok z rzędu angażuje się w „Wypożyczalnię choinek”. Pomysł marki Volvo ujął nas prostotą i pożytecznością. Jest ciepły, radosny i rodzinny. Pokazuje, jak łatwo każdy z nas może zrobić coś dobrego dla przyszłości naszej planety. W Szwecji wrażliwość na ochronę środowiska oraz ekologiczny styl życia to już norma. Z radością obserwujemy podobny trend w Polsce. Coraz więcej osób dba o zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych i stara się żyć w sposób odpowiedzialny. Chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami na ochronę środowiska oraz będziemy czerpać z pomysłów Polaków. Zwłaszcza, że nasze kraje łączy 100 lat współpracy, której rocznica przypada w tym roku – podkreślił Stefan Gullgren, Ambasador Szwecji w Polsce.

– Z radością podjęliśmy współpracę z firmą Volvo w zakresie odbudowy lasu zniszczonego przez huragan w 2017 roku. Teraz przystępujemy do projektu „Wypożyczalnia choinek 2019“, który łączy wielowiekową tradycję rodzinnych spotkań z wyzwaniem naszych czasów tj. ochroną klimatu. Życie bez lasów nie będzie możliwe. Dlatego też chrońmy je przed klęskami, sadźmy nowe tam, gdzie jest to możliwe. Pamiętajmy, iż dla naszych pradziadów las był domem, spiżarnią i apteką. Bądźmy wszyscy leśnikami! – zaznaczył Władysław Pędziwiatr, prezes Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Klub Gaja, jedna z najstarszych niezależnych organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną środowiska naturalnego i prawami zwierząt w Polsce, dołączył do akcji po raz pierwszy.

– Bardzo potrzebujemy współpracy różnorodnych podmiotów w działaniach na rzecz zmniejszania skutków zmian klimatycznych. Organizacje społeczne, biznes i naukowcy powinni wykorzystywać możliwości, którymi dysponują w dotarciu do szerokiego odbiorcy. Dlatego bardzo chętnie przystąpiliśmy do świątecznej inicjatywy firmy Volvo. Prosta, niekomercyjna propozycja dająca klientom możliwość wyboru jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby ludzi. O planetę i jej zasoby możemy dbać w różny sposób i to jest jeden z nich. Liczy się każde działanie – powiedział Jacek Bożek szef Klubu Gaja.

akcja społeczna CSR święta Volvo

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisLimitowana edycja Duetki od marki Odra w kampanii z influencerami
Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami?

Podobne wpisy:

  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow