site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > YouTube i TikTok ulepszają funkcję automatycznych napisów w filmach
28.04.2022  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

YouTube i TikTok ulepszają funkcję automatycznych napisów w filmach

ismail-elazizi-CNrHzafpZRQ-unsplash

Już wkrótce obie platformy staną się bardziej przyjazne dla wszystkich użytkowników. Twórcy serwisów zapowiedzieli kolejne zmiany w kwestii dostępności. 

YouTube przekazuje pałeczkę widzom

Jakiś czas temu YouTube dodał do serwisu funkcję automatycznej audiodeskrypcji. Dzięki niej widzowie z dysfunkcjami słuchu i osoby nieznające do końca zaznajomione z obcym językiem mogły oglądać większość filmów. Niestety, nie było to rozwiązanie idealne, a automatyczne tłumaczenia bywały obiektem żartów. Już wkrótce w YouTube Studio pojawi się jednak nowa opcja, dzięki której twórcy będą mogli pozwolić użytkownikom oglądającym film, edytować automatycznie dodawane napisy. W zakładce “Uprawnienia” twórcy będą mogli zdecydować o ewentualnej możliwości zamieszczania poprawek przez swoich widzów. 

Subtitles are key to making content more accessible. So we’ve rolled out a feature that lets @YouTubeCreators delegate the creation & editing of subtitles to 3rd parties securely – hoping this saves creators time & allows even more content to be available to viewers… pic.twitter.com/K75s25EDGT

— Neal Mohan (@nealmohan) April 12, 2022
TikTok nie pozostaje w tyle

TikTok bacznie obserwuje działania konkurencji. Również rozszerza dostępność treści w swoim serwisie dla osób niedosłyszących. Automatyczne napisy pozwolą teraz na korzystanie ze wszystkich możliwości platformy każdemu użytkownikowi. Twórcy podczas udostępniania treści będą mogli zdecydować, czy audiodeksrypcja pojawi się w nich automatycznie. Użytkownicy, którzy nie potrzebują korzystać z napisów, będą mogli samodzielnie wyłączyć tę funkcję. Na początek będzie ona dostępna w Stanach Zjednoczonych i Japonii, jednak już teraz twórcy serwisu zapowiadają, że wkrótce pojawi się więcej dostępnych języków.

Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash

social media TikTok YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisZwiązek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Demagog i Fundacja Digital Poland stworzyły koalicję przeciw dezinformacji
ROMET z wieloetapową kampanią promującą aktywny styl życia

Podobne wpisy:

  • szabo-viktor-UfseYCHvIH0-unsplash
    Testowe wprowadzenie reklam do YouTube Shorts
  • hand-g67e065733_1920
    TikTok testuje nowy format reklamowy Search Ads

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Dezinformacja i fake newsy nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni młodzi ludzie
  • Rynek e-commerce pod lupą UOKiK. Przedsiębiorcy naruszający przepisy muszą się liczyć z dotkliwymi karami
  • Na pograniczu strategii i egzekucji – urodzinowa konferencja More Bananas

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...