Zarządcy YouTube’a postanowili uruchomić specjalną zakładkę dla artystów, która dostarczy im informacji na temat preferencji muzycznych ich odbiorców, a także umożliwi analizę ruchu na stronie. Działania pozwolą muzykom jeszcze lepiej poznać swoich sympatyków, a portal zyska uznanie i umocni swoją pozycję na rynku.
O mechanizmie administratorzy medium poinformowali 7 lipca. To właśnie wtedy zostało udostępnione nagranie, które przedstawia specyfikę nowej funkcji. Wdrożone działania są odpowiedzią na zwiększające się potrzeby przedstawicieli branży muzycznej, dla których często media społecznościowe stają się jedynym kanałem komunikacji z fanami. Opcja pozwala na śledzenie postępowania internautów, niezależnie od tego, czy użytkownik platformy znajduje się na kanale danego artysty, czy na profilu innego muzyka.
Chęć niesienia pomocy artystom przez medium podczas pandemii to jedno, lecz rozwój serwisu to kolejna, istotna przyczyna powstania funkcji. Jeśli przedstawiciele branży muzycznej będą chętnie korzystać ze wdrożonego mechanizmu, to YouTube ma szansę nie tylko znacznie umocnić swoją pozycję, ale również stać się liderem wśród aplikacji muzycznych na rynku, wyprzedzając swojego największego konkurenta, czyli TikToka.
Czy tak się stanie? Tego nie wiadomo, lecz jeśli artyści zdecydują się na rozszerzenie swojej działalności na tym medium, to skorzystać na tym mogą oni sami, ich słuchacze, a także sam serwis.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Beatriz Jacob/Pixabay
Komentarze: brak