site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > YouTube zmienia zasady weryfikacji konta. Co to oznacza dla twórców?
30.09.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

YouTube zmienia zasady weryfikacji konta. Co to oznacza dla twórców?

apple-hand-iphone-34407

Administratorzy najpopularniejszej platformy wideo zapowiedzieli modyfikację w regułach przyznawania statusu zweryfikowanego użytkownika. System ma zaostrzyć obecne normy. Nowe oznaczenie statusu będzie wiązało się z liczbą subskrybentów konkretnego konta. Zmiany zaczną obowiązywać od początku października.

19 września zarządcy YouTube’a poinformowali o planowanych modyfikacjach serwisu. Do każdej osoby, której konto nie zostało pozytywnie zweryfikowane, wysłano e-mail z informacją, że jego kanał nie spełnił odpowiednich wymagań. Nie podano jednak szczegółów tej decyzji. Następnego dnia, po skargach internautów, osoby odpowiedzialne za nowe zasady weryfikacji konta wystosowały komunikat, w którym wyjaśniają, że wycofują się z podjętych wcześniej ustaleń i przepraszają za zamieszanie. 

Dlaczego modyfikacja jest konieczna?

Zmiany zostały wprowadzone, aby chronić swoich użytkowników przed oszustwami lub podawaniem się za inną osobę. Ponadto z badań przeprowadzonych przez platformę wynika, że ponad 1/3 osób korzystających z serwisu uważała, że ikona, która znajduje się obok nazwy konta oznacza, że witryna popiera prowadzoną na kanale działalność, a nie, jak jest w rzeczywistości, wskaźnik tożsamości.

Jak zmiany wpłyną na użytkowników?

YouTube zapowiedział, że ma zamiar potraktować w priorytetowy sposób sprawdzanie tych kanałów, które mają odpowiednio określoną potrzebę zaakcentowania swojej autentyczności. Administratorzy platformy dodają, że wszystkie profile posiadające co najmniej 100 tys. obserwujących mogą otrzymać status konta zweryfikowanego. 

źródło: youtube-creators.googleblog.com

Oprócz liczby subskrypcji istotne są również inne wymogi, np. czy twórca internetowy jest aktywny, nie łamie zasad społeczności lub nie podszywa się pod inną osobę. Ważna jest też prezencja konta, czy ma nazwę, ikonę oraz opis. 

Administratorzy witryny postanowili zmienić prezencję strony konkretnego kanału, aby użytkownicy mogli bez trudu odróżnić oficjalne konto danej osoby lub marki od fałszywego. Z racji, że zarządcy YouTube’a rozszerzyli funkcje, w których użytkownicy wchodzą w interakcję z kontami, (np. posty społecznościowe, komentarze lub czaty na żywo), obecny przy nazwie youtube’ra „haczyk” był pokazywany niekonsekwentnie. 

Nowy wygląd zostanie wyświetlony w bardziej przejrzysty sposób na stronach kanału, w wyszukiwarce oraz w komentarzach, a także będzie trudniej go powielić. Dzięki temu rozwiązaniu internauci otrzymają pewność, że dany profil jest autentyczny. Zmiany te zaczną obowiązywać w przyszłym roku. 

  • źródło: youtube-creators.googleblog.com
  • źródło: youtube-creators.googleblog.com

Wprowadzona modyfikacja na razie przyniosła więcej dezorientacji i zamieszania, niż pożytku. Jeśli jednak zmiany te pozwolą na wyodrębnienie autentycznych kanałów, to mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na stronie, a co z tym się wiąże, do zwiększenia swojej popularności.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

influencerzy nowość YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis4 intencje wyszukiwawcze, jakie towarzyszą internautom podczas zakupów
Stowarzyszenia branżowe łączą siły, by działać na rzecz czystej informacji i reklamy – konferencja

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow