site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Z aplikacją FaceApp sprawdzisz, jak będziesz wyglądał za kilkadziesiąt lat! Czy to bezpieczne?
26.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Z aplikacją FaceApp sprawdzisz, jak będziesz wyglądał za kilkadziesiąt lat! Czy to bezpieczne?

Cheerful woman taking selfie photo on smartphone. Pretty lady having fun. Selfie photo concept. Isolated front view on white background.

W ostatnim czasie w mediach społecznościowych ukazało się wiele zdjęć ukazujących postarzonych ludzi, które zostały przerobione za pomocą rosyjskiej aplikacji FaceApp. Pojawiły się jednak wątpliwości co do bezpieczeństwa wykorzystywania gromadzonych danych i obecności złośliwego oprogramowania.

źródło: www.faceapp.com

FaceeApp modyfikuje selfie w taki sposób, aby osoba znajdująca się na nim wyglądała na młodszą lub starszą. W ciągu zaledwie kilku dni zdobyła bardzo duży rozgłos, mimo iż jest dostępna od 2017 roku. Przyczyniła się do tego akcja marketingowa w USA z hasztagiem #AgeChallenge, która zapoczątkowała modę na postarzanie wizerunku. Twórcą aplikacji jest rosyjski programista Jarosław Gonczarow. Do tej pory pobrało ją ok. 100 mln użytkowników.

źródło: www.spidersweb.pl
Jak działa?

Za pomocą aplikacji, po wybraniu selfie z galerii telefonu, jest możliwość wprowadzenia różnych modyfikacji obrazu. Można dokonać wyboru pomiędzy opcją postarzenia osoby na zdjęciu, odmłodzenia jej, dodania uśmiechu, makijażu czy brody. Wiele osób na pewno spotkało się już z takimi metamorfozami na profilach znajomych na Facebooku lub Instagramie. Fotografie są przerabiane za pomocą sztucznej inteligencji, a następnie można zapisać zmiany i udostępnić w mediach społecznościowych.

źródło: www.faceapp.com
Czy jesteśmy szpiegowani przez Rosjan?

Gdy jeden z użytkowników Twittera, Joshua Nozzi, przyjrzał się aplikacji i zauważył, że wymaga ona zaakceptowania wielu zgód, pojawiły się pewne obawy. Według niektórych osób po wgraniu zdjęcia miało ono trafiać do rosyjskich baz danych, w celu szpiegowania użytkowników.

źródło: www.joshua.nozzi.name

Jednym z zarzutów jest to, iż FaceApp nie dokonuje modyfikacji wyłącznie na naszym smartfonie tylko pobiera selfie na swoje serwery. Autor oprogramowania tłumaczy, że fotografie trafiają do chmury, co ma usprawnić cały proces, a wszystko jest usuwane automatycznie po upływie 48 godzin. Ministerstwo Cyfryzacji zleciło przeprowadzenie badań przez CERT Polska (z ang. Computer Emergency Response Team). Na podstawie ich analizy można dojść do wniosku, że aplikacja nie szpieguje i nie wysyła danych do rosyjskich baz, ani nie wykorzystuje zgód w celu pozyskania innych informacji.

Z dokładnymi wynikami analizy przeprowadzonej przez Zespół CERT Polska można zapoznać się tutaj.

Joshua Nozzi postanowił usunąć swój Tweet z roszczeniami względem aplikacji, pozostawiając jednak historię wpisów w postaci screenów na swojej stronie.

After much consideration, I’ve decided to delete the original tweets (and preserve them as screenshots on my “Oops” blog post lest I be charged with pretending it didn’t happen) to prevent the spread of my inaccurate #FaceApp uploading-all-photos claim.

— Joshua Nozzi (@JoshuaNozzi) July 17, 2019

Autor tekstu: Anna Sroka
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by katemangostar

aplikacje FaceApp

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPilsweizer we współpracy z Synergic realizuje wakacyjną kampanię OOH
Podróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS

Podobne wpisy:

  • Interia_kampania_pogoda_PR
    Kampania nowej aplikacji pogodowej Interii
  • erin-kwon-VPdczYqdcgE-unsplash
    Clubhouse jako miejsce do promocji Twojej marki

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow