site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Zakupy spożywcze podbiją sieć w 2020 r.? Sklepy z eko-żywnością już przetarły im szlak
17.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Zakupy spożywcze podbiją sieć w 2020 r.? Sklepy z eko-żywnością już przetarły im szlak

variety-of-vegetables-on-display-1508666

Markety spożywcze długo walczyły o wejście w handel internetowy, pokonując szereg barier. Na 2020 r. zapowiada się ekspansję sektora e-grocery, która zmieni nawyki zakupowe Polaków. Sieci handlowe mogą czerpać z doświadczeń małych sklepów ze zdrową żywnością, które działają online od dawna przyciągając coraz więcej świadomych konsumentów.

Według badań firmy GfK, branża e-grocery stanowi niecały 1 proc. handlu internetowego w Polsce. Z kolei z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy w sieci odpowiadają za zaledwie 0,7 proc. sprzedaży z sektora FMCG. Tymczasem w 2020 r. handel artykułami spożywczymi w Polsce może osiągnąć wartość 300 mld zł. Potencjał do ekspansji jest więc ogromny, a sklepy internetowe dopiero wsunęły stopę drzwi do rynku FMCG.

– Wiele firm wciąż jeszcze nie jest w pełni przystosowanych do sprawnej realizacji zamówień na produkty spożywcze. Zmienił to m.in. polski startup szopi.pl, dzięki któremu w dużych miastach możemy zamówić produkty z popularnych sklepów wprost do swojego domu. Zauważył to włoski potentat e-grocery, Supermercato 24, przejmując szopi.pl. Dla Włochów, może to oznaczać zdecydowanie łatwiejsze wejście na nasz rynek i wypracowane już relacje z lokalnymi partnerami. Rzutem na taśmę, także Carrefour ogłosił pod koniec roku swoją premierę w serwisie Allegro. Taki krok w wykonaniu jednego z liderów sprzedaży detalicznej stanowi mocny grunt do rozwoju e-grocery w Polsce w najbliższych miesiącach – ocenia Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

Duże sieci handlowe kończą długie zmaganie się z niełatwą logistyką e-zakupów spożywczych. Choć jedzenie można zamówić online już od kilku lat, opcja ta nie zdobyła dużej popularności z uwagi na relatywnie długi czas dostawy. Niezbędne były bowiem inwestycje w mikro-centra dystrybucyjne, które rozwiązują problem logistyczne, sprawiając, że w niektórych polskich miastach zakupy zrobione w sieci docierają do domu klienta jeszcze tego samego dnia. Ostatnią barierą pozostają już “tylko” ugruntowane przyzwyczajenia klientów.

Ze sprawdzonego źródła

Oswajaniem polskich klientów z myślą, że zakupy spożywcze robione w sieci to dobry pomysł zajmują się od dłuższego czasu małe sklepy z żywnością “z górnej półki”. Już dawno temu odkryły, że internet jest doskonałym miejscem na sprzedaż artykułów, które trudno zdobyć w zwykłym spożywczaku na rogu. Doświadczenia platformy Shoper pokazują, że dobrze odnajdują się w nim sprzedawcy zdrowej i ekologicznej żywności, a rosnąca liczba świadomych konsumentów zapewnia im stabilne źródło wzrostów.

“Rolnictwo ekologiczne to nasza pasja już od wielu lat. Naszą specjalnością stał się makaron ekologiczny w wielu odmianach oraz produkty zbożowe (np. mąka, otręby, płatki czy kawa). Większość naszych produktów przygotowywanych jest na bazie dawnych, obfitujących w prozdrowotne składniki i doskonale nadających się do ekologicznej uprawy, gatunków zbóż takich jak: orkisz, płaskurka i samopsza” – tak Aleksandra i Mieczysław Babalscy opisują początki swojego sklepu BioBabalscy. W ofercie znajdują się przede wszystkim produkty zbożowe wysokiej jakości – mąki, makarony czy kasze – wybrane z myślą o osobach, które samodzielnie przyrządzają domowe posiłki, dbając o ich walory zdrowotne.

Źródło: Biobabalscy.pl

“W 1997 roku wybudowaliśmy w gospodarstwie małą suszarnię i od tego momentu rozpoczęła się nasza przygoda z przetwórstwem, która zaowocowała 10 lat później oddaniem do użytku zakładu przetwórczego produkującego susze owocowe, warzywne i ziołowe oraz wyroby gotowe konfekcjonowane w postaci herbatek smakowych owocowych i owocowo-ziołowych, mieszanek warzywnych i samych owoców” – to z kolei historia państwa Becla, właścicieli e-sklepu z herbatami i mieszankami suszonych owoców, ziół i warzyw.

Źródło: sklep.becla.pl
Narzędzia do zmiany nawyków

Swój sklep internetowy na platformie Shoper posiada też Zakład Mięsny Wasąg, jeden z nielicznych producentów ekologicznych wędlin i mięsa w Polsce. Jego twórcy na stronie sklepu informują m.in., że swoje wyroby zamykają hermetycznie i pakują w chłodni do styroboksów. Tym samym poradzili sobie z jednym głównych wyzwań w rozwoju sektora e-grocery, czyli logistyką.

Źródło: Wasag.pl

– Kilka lat temu, gdy w polskim e-commerce dominowała płatność przelewem i wysyłka za pobraniem pocztowym, a na paczkę z zakupami trzeba było trochę poczekać, klient chętnie zajrzał do e-księgarni i e-butiku lub po specjalistyczną żywność, ale codzienne zakupy spożywcze raczej robił w osiedlowym dyskoncie. Dziś wciąż wpada tam po bułki na śniadanie, ale w celu zapełnianiu kuchennej spiżarni coraz częściej zagląda do internetu W nadchodzącej dekadzie znajdzie w sieci coraz więcej sprzedawców ze “zwykłym” jedzeniem.  Dzięki wygodnym platformom opartym na modelu SaaS sklepom e-grocery łatwiej integrować się z nowoczesnymi płatnościami i metodami dostawy, które sprawiają, że zamówienie dociera do klienta wciąż świeże – opowiada Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Źródło zdjęcia głównego: Daria Shevtsova/Pexels

e-commerce FMCG sklep internetowy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis„Jak pielęgnować miłość?” – kampania drogerii Pigment
Opakowanie kluczem do serc klientów

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow