Każdego dnia marketerzy muszą mierzyć się z podejmowaniem decyzji o redystrybucji treści i zarządzaniu mediami społecznościowymi. Codzienna praca z agencjami dostarcza ogrom wiedzy o tym, jakie problemy i wyzwania stają na drodze specjalistów w swojej dziedzinie.
Jak zatem wygląda zarządzanie SM w Polsce? Wyniki ankiety mogą zadziwić
Dla Kontentino liczy się stały feedback, dlatego oprócz bieżącej analizy problemów oraz ich rozwiązywania zdecydowali się na kolejny krok: analizę zarządzania mediami społecznościowymi przez social media managerów w Polsce. Przez niecałe trzy tygodnie promowania jej udało im się zebrać niemal 400 wartościowych odpowiedzi od polskich agencji i marketerów.
Brak strategii, brak analizy i ogrom treści
Okazuje się, że tylko połowa badanych analizuje swoje działania w mediach społecznościowych, prawie tyle samo nie ma udokumentowanej strategii tych działań, a 22% ankietowanych obsługuje ponad 6 profili swoich klientów. Warto przy tym pamiętać, że analiza działań i ich efektów to klucz do rozwoju, nie tylko w social media.
Kolejną wątpliwą kwestią jest przepływ treści w procesie tworzenia, akceptacji i publikacji. Ponad 80% ankietowanych planuje je z wyprzedzeniem, a 24% postuje więcej niż raz dziennie. Przy tym wszystkim 12% respondentów wysyła posty do akceptacji klientów przez… aplikację Messenger.
Swoimi komentarzami do wyników i trendów w social media podzielili się znani, polscy marketerzy:
- Agata Patoła – social media specialist, Hand Made,
- Igor Wesołowski – community manager, Click Community,
- Kinga Odziemek – creative owner, Brainy Bees,
- Agnieszka Krok – head of creative, Abanana Advertising,
- Angelika Dąbek – social media specialist, Niebieski Lis,
- Anna Ledwoń-Blacha – co-founder & creative director, More Bananas,
- Szymon Lisowski – digital marketing consultant & wiceprezes, Socjomania,
- Sylwester Budzelewski – managing director, White Anchor,
- Grzegorz Borowiecki – nadsztygar, Wunderteam,
- Franciszek Bazyli Georgiew – CEO, Social Tigers,
- Jagoda Kaczmarek – social media specialist, Insignia,
- Karolina Kociołek – social media specialist, Social Media Now,
- Mateusz Czech – head of chatbots, Brand24,
- Paweł Taranowski – channel manager, VMLY&R,
- oraz Bohumil Pokstefl, CEO Kontentino.
Zapoznaj się z pełnymi wynikami raportu i komentarzami marketerów! Ściągnij raport tutaj.
Komentarze: brak