site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Zawieszony posiłek dla potrzebującego - trwa ogólnopolska akcja "Podaruj, jeśli możesz. Weź, jeśli chcesz"
23.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Zawieszony posiłek dla potrzebującego – trwa ogólnopolska akcja „Podaruj, jeśli możesz. Weź, jeśli chcesz”

nick-fewings-4OFU9yxUvLc-unsplash

Akcje charytatywne są niezwykle potrzebne – zachęcają ludzi do zwrócenia uwagi na bezdomne lub starsze osoby, szczególnie w okresie zimowym. Grudzień stoi pod znakiem zawieszonego posiłku. Na czym polega cała akcja?

Kupujesz posiłek? Pomyśl o innych

Kawiarnia “Stary Piernik” mieszcząca się w Rzeszowie postanowiła wspomóc potrzebujących z udziałem swoich klientów. Kupując dla siebie posiłek lub napój, oraz drugi, na osobnym paragonie, można przypiąć go do specjalnej tablicy. Osoba potrzebująca, która przyjdzie do lokalu, będzie mogła otrzymać zawartość paragonu za darmo. Może to być kawa, herbata, ciasto czy ciepła zupa.

źródło: www.rzeszow-news.pl

Podobna akcja miała miejsce na Ukrainie w 2013 roku, z tym że chodziło w niej o kawę. Zapoczątkował ją Aleksander Każurin. Kupując kawę dla siebie, można było również nabyć dodatkową dla osoby, której na nią nie stać, zapomniała portfela, czy po prostu jest kolejnym klientem kawiarni. 

Nie tylko Rzeszów

Na przestrzeni ostatnich lat akcja odbyła się w wielu polskich miastach, między innymi w 2017 r. w Toruniu. W przedsięwzięciu wzięło udział 8 lokali, m.in. Bar „Adaś” w Bibliotece Głównej UMK, piekarnia „U dziadka” przy ul.Grudziądzkiej i restauracja „Dobrze zjesz” przy ul. Szosa Lubicka. Z zawieszonych na tablicy posiłków skorzystało ok. 200 osób.

Wrocław w czołówce

W tym roku w listopadzie udział w akcji wziął także Bar “Jedzonko” z Ołtaszyna we Wrocławiu. W ślad za nimi poszły także olsztyńskie restauracje. Jak czytamy na stronie Gazety olsztyńskiej, Anna Adrar, właścicielka lokalu zlokalizowanego w stolicy Dolnego Śląska, jest zachwycona akcją.

„Najliczniejszą grupę stanowią osoby starsze i samotne, które faktycznie mają zbyt niskie emerytury i renty, i taki posiłek jest dla nich dużą pomocą. Przychodzą także osoby bezdomne. Kiedy opublikowałam informację o akcji w internecie, pojawiały się różne komentarze, że zaczną przychodzić bezdomni, śmierdzący i nie będzie można normalnie zjeść obiadu. Ale proszę mi uwierzyć, akcja trwa od 12 listopada i przez ten czas nikt nie przyszedł w stanie nietrzeźwości, czy nieprzyjemnie pachnący – mówi Pani Anna w wywiadzie dla Gazety Olsztyńskiej„.

Można zadać sobie pytanie – czy dużo osób z takiej formy pomocy? Sytuację komentuje w wywiadzie Pani Anna.

„Jak w niedzielę podliczałam, to miałam już 67 takich paragonów. A to się cały czas nagłaśnia. Do wielu osób jeszcze taka informacja nie dotarła, że mogą do nas przyjść i nie tłumacząc się, wziąć po prostu paragon i zjeść. My nie wypytujemy, nie przeprowadzamy żadnego egzaminu, czy dana osoba naprawdę potrzebuje tej pomocy. Nikogo nie dyskryminujemy. Po prostu przychodzisz, bierzesz paragon, oddajesz go kasjerce, a my wydajemy obiad i nie ma żadnych pytań ani żadnego krytykowania, bo my nie jesteśmy od tego, żeby oceniać”.

Źródło wywiadu.

Pan Paragon w akcji

Na facebookowej stronie Pan Paragon użytkownicy tworzą mapę miejsc, gdzie można kupić posiłek dla osób potrzebujących. Post o akcji restauracji “Jedzonko” zdobył prawie 3 tys. polubień i 4 tys. udostępnień. Oprócz Wrocławia zaangażowane są także inne miasta: Bielsko-Biała, Łódź, Poznań, Słupsk i Warszawa. 

Post informujący o całej akcji zdobył prawie pół tysiąca udostępnień na Facebooku. Ludzie są zachwyceni pomysłem i w pełni go popierają – nie pojawiły się na ten temat  negatywne komentarze.

https://www.facebook.com/PanParagonApp/photos/a.199899417413982/605237536880166/?type=3&theater

“Świetny pomysł. Naprawdę godna podziwu akcja” piszą użytkownicy Facebooka.

“Widziałam ten pomysł w filmie, chyba amerykańskim. Pomyślałam sobie, u nas raczej się nie uda… A tu proszę, taka miła niespodzianka! Brawo! Szacun! Powodzenia”  z takimi komentarzami można spotkać się w Internecie.

Każda pomoc na wagę złota

Innym pomysłem pomocy osobom potrzebującym są działające od niedawna w całej Polsce lodówki społeczne. Wkłada się do nich niepotrzebne jedzenie lub takie, które szybko traci ważność, aby ktoś mógł się poczęstować. 

Akcja “paragonowa” zrzesza coraz więcej restauratorów. Kolejne miasta zapowiadają, że mają zamiar włączyć się w charytatywną działalność. Przed Świętami ludzkie serca otwierają się i ludzie częściej myślą o bliźnich. Warto wykorzystać ten moment na zrobienie dobrego uczynku.

Autor tekstu: Paulina Grabara

akcja paragonowa akcja społeczna dla potrzebujących

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWyszukiwarka prawdę Ci powie, czyli co Google wie o świątecznych zwyczajach na Świecie?
Facebook rozpowszechnia reklamy AR wśród marketerów

Podobne wpisy:

  • WO_Stopmolestowaniu_akcja_22
    „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” – akcja społeczna „Wysokich Obcasów”
  • bee-gdb5f30389_1280
    Bracia Sadownicy i Maja wspierają ule

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow