site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Zawładnij mediami, czyli o zaletach biura prasowego
18.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Zawładnij mediami, czyli o zaletach biura prasowego

dan-dimmock-sNwnjxm8eTY-unsplash

Sprawny prze­pływ infor­ma­cji jest dziś pod­stawą dzia­ła­nia firmy na rynku. Sku­teczne zarzą­dzanie to nie­ustanna dys­try­bu­cja wia­do­mo­ści na zewnątrz, czyli do jej grona odbior­ców. Umie­jęt­ność wła­ści­wego komu­ni­ko­wa­nia marki jest w dzi­siej­szym świe­cie jedną z najważniejszych funk­cji zarzą­dzania organizacją. Daje moż­li­wość kreowa­nia wize­runku, zwięk­sza­nia infor­ma­cyj­nego zasięgu, a takżebudo­wa­nia spo­łecz­nego zaufa­nia. Wpro­wa­dzasz na rynek nowy pro­dukt? Inwe­stu­jesz w nowe tech­no­lo­gie? Pla­nu­jesz duże wyda­rze­nie? Poin­for­muj o tym media.

Czym jest biuro pra­sowe?

Biuro pra­sowe to jed­nostka orga­ni­za­cyjna, która sku­pia wokół sie­bie przede wszyst­kim przed­sta­wi­cieli mediów, ale także osoby zain­te­re­so­wane działalno­ścią firmy. Pełni funkcję pośrednika pomiędzy komunikacją na linii firma – dziennikarz. Innymi słowy, to kom­plek­sowe zarzą­dzanie informa­cją na temat danego przed­się­bior­stwa czy marki. 

Zespół biura pra­sowego two­rzy i reda­guje mate­riały pra­sowe na temat firmy, aktu­al­nych wyda­rzeń, pla­no­wa­nych inwe­sty­cji, even­tów czy zmian. Opra­co­wuje wypo­wie­dzi eks­per­tów, sta­no­wi­ska zarządu, wywiady, tworzy materiały wideo z firmowych wydarzeń. Wia­do­mo­ści te za pośred­nic­twem dostęp­nych kana­łów infor­ma­cyj­nych dys­try­bu­uje do mediów. Biuro prasowe to także regu­larne moni­to­ro­wa­nie każ­dego kroku firmy i szybka ana­liza czy dana ścieżka komu­ni­ka­cji jest wła­ściwa. Dzięki sta­ty­sty­kom można spraw­dzać i kon­tro­lo­wać co dzien­ni­ka­rze piszą na temat organizacji. Co wię­cej, biuro uła­twia kon­takt nie tylko pomię­dzy firmą a mediami, ale także pomię­dzy nią, a jej part­ne­rami bizne­so­wymi.

Korzyści i zalety press room-u

Biuro pra­sowe buduje pro­fe­sjo­nalny wize­ru­nek firmy. Robi wra­że­nie nie tylko na dzien­ni­ka­rzach, ale także na kon­ku­ren­cji i part­ne­rach biznesowych. Zapew­nia trans­mi­sję rze­tel­nych infor­ma­cji do odpo­wied­nich grup doce­lo­wych. To pew­ność, że wszyst­kie infor­ma­cje, jakie dotrą do mediów są praw­dziwe i pocho­dzą z zaufa­nego źró­dła, a ponadto komunikaty tra­fią do zdefiniowanego odbiorcy. Nie jest sztuką roze­sła­nie mate­ria­łów do wszyst­kich, a dotar­cie do wła­ści­wej grupy i zain­te­re­so­wa­nie ich danym tema­tem.

Press room ofe­ruje łatwą obsługę, moż­li­wość syn­ch­ro­ni­za­cji z fir­mową stroną inter­ne­tową, skrzynką mailową czy kalen­da­rzem wyda­rzeń. Uła­twia otrzy­my­wa­nie zapro­szeń na wyda­rze­nia bran­żowe, umoż­li­wia dzien­ni­ka­rzom zdo­by­cia akre­dy­ta­cji, a także pozy­tyw­nie wpływa na pozy­cjo­no­wa­nie strony inter­ne­to­wej.

E-PR, czyli wir­tu­alne biuro pra­sowe

Inter­net to dziś nie tylko naj­szyb­sze źró­dło infor­ma­cji, ale także dla wielu ludzi jedyne i pod­sta­wowe źró­dło wia­do­mo­ści. Dla­tego biura pra­sowe coraz czę­ściej two­rzą swoje odpo­wied­niki w inter­ne­cie. Wir­tu­alne biuro pra­sowe łączy w sobie cechy naj­lep­szego PR-owca, szyb­kiego rese­ar­chu danych w sieci i dzien­ni­kar­stwa w inno­wa­cyj­nym wyda­niu. Dzięki dzia­ła­niom online firma zapew­nia wszystkim zainteresowanym dostęp do informacji przez całą dobę, sie­dem dni w tygo­dniu. Warto pamię­tać, że dzien­ni­ka­rze są specy­ficzna grupą, inną niż klienci, i trzeba o nich zadbać w odpowiedni sposób. Pra­cują zwy­kle wła­snym ryt­mem, a nie w sta­łych godzi­nach, dlatego nie­ogra­ni­czony dostęp do infor­ma­cji jest dla nich klu­czowy.

Dzięki wir­tu­alny plat­for­mom, agen­cja przej­muje odpo­wie­dzial­ność za całość obo­wiąz­ków zwią­za­nych z przy­go­to­wa­niem i opty­ma­li­za­cją dzia­łań e-PR. W ramach jed­nej usługi zarzą­dza kana­łami fir­mo­wymi w social mediach i stroną inter­ne­tową. Firma zyskuje wspar­cie w kon­taktach z dzien­ni­ka­rzami i por­ta­lami informacyjnymi.

Stacjonarnie czy online?

Sta­cjo­narne biura pra­sowe zazwy­czaj są domeną wiel­kich gra­czy rynkowych, firm o dużych zasię­gach, które nie­ustan­nie pro­wa­dzą wielokana­łowe dzia­ła­nia i potrze­bują często komu­ni­ko­wać swoje aktywności. Z kolei wirtualne biuro pra­sowe może mieć każda orga­ni­za­cja, zarówno małe, jak i średnie przed­się­bior­stwa. Pole­cane jest ono także lokalnym fir­mom, które dzięki profesjonalnym dzia­ła­niom mogą zaist­nieć w regio­nal­nych redak­cjach.

Two­rze­nie war­to­ścio­wych i rze­tel­nych infor­ma­cji oraz łatwość komu­ni­ka­cji z dzien­ni­ka­rzami to obo­wiązki każ­dego nowo­cze­snego i odpo­wie­dzial­nego przed­się­biorstwa. Z pomocą przychodzą biura prasowe oraz wirtualne platformy, które dodatkowo oferują funkcję bloga i magazynu. Dzięki takim transparentnym działaniom, dystrybucja informacji jest łatwiejsza, szybsza i przynosi namacalne zyski.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Dan Dimmock/Unsplash

biuro prasowe komunikacja Media Relations Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRuszyła ogólnopolska kampania „Kraków.Nieodkryty”
Z przyjemnością dla przyszłości – Wedel przyjmuje strategię CSR

Podobne wpisy:

  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR
  • headway-5QgIuuBxKwM-unsplash
    Negocjacje w biznesie – w jaki sposób PR może w tym pomóc?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow