site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Zdrowie w czasach zarazy - social media przejmują rolę “Dr. Google” wśród młodego pokolenia
17.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Zdrowie w czasach zarazy – social media przejmują rolę “Dr. Google” wśród młodego pokolenia

pexels-ketut-subiyanto-4429651

Pokolenia Y i Z  w większości swoją wiedzę nt. zdrowia opierają na publikacjach pojawiających się w mediach społecznościowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Healthline.com, to właśnie w social mediach szukają oni informacji związanych z wirusem COVID-19.

Na pierwszy rzut oka dzieli ich sporo, jednak punktem wspólnym obu pokoleń jest czerpanie wiedzy o zdrowiu z portali społecznościowych. Aż dla 62% Millenialsów (tj, osób urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku) pierwszymi źródłami wiedzy nt. zdrowia są platformy YouTube i Twitter, zaś dla 52% Post-Milenialsów (tj. ludzi, którzy przyszli na świat po roku 2000) są nimi  Facebook i Instagram (źródło). Szczególnie niebezpieczne staje się to w dobie trwającej pandemii, gdzie media społecznościowe regularnie zalewane są krążącymi w sieci fake newsami dot. koronawirusa.

Covid 19 a zdrowie psychiczne pokoleń Y i Z

Załamanie globalnej gospodarki i związane z nim problemy dotkliwie dotknęły młode pokolenie. W ankiecie przeprowadzonej na początku pandemii przez Pew Research Center 50% respondentów z generacji Y oraz 40% z generacji Z przyznało, że wraz pojawieniem się koronawirusa oni sami bądź osoby z ich gospodarstwa domowego stracili pracę lub ich wynagrodzenie zostało obniżone.

Według danych pochodzących z pracowni GfK (GfK Consumer Life – TrendKey w Koronie) to właśnie wśród tych dwóch pokoleń odnotowano największy negatywny wpływ pandemii na kondycję psychiczną. Pogorszenie samopoczucia i zdrowia psychicznego zadeklarowało kolejno 57% i 58% osób zaliczanych do Millenialsów oraz Post-Milenialsów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych.

Optymizm polskich studentów

Z kolei ciekawe wyniki przynoszą badania przeprowadzonej w marcu wśród studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Krakowie. Wśród ankietowanych, którzy sporo czasu spędzają w sieci (tj. od 2 do 8 godz. dziennie), aż 80% w czasach zarazy szuka pozytywów i skupia na dobrych stronach życia, 40% modli się do Boga, a 38% szuka wsparcia i porad u innych.

Pokolenie lockdown

Zamknięcie w domu i brak bezpośredniego kontaktu z lekarzem skutkowały szerzeniem w social mediach dezinformacji w temacie zdrowia i samego koronawirusa. Niejednokrotnie mogły budzić one strach i panikę. Dodatkowo w czasie szalejącego wirusa COVID-19 to właśnie pokolenia Y i Z stały się najbardziej poszkodowanymi na rynku pracy, bowiem to ich reprezentanci piastują stanowiska w sektorach najmocniej dotkniętych przez lockdown (źródło). Nic więc dziwnego, że psychika właśnie tzw. cyfrowych tubylców, czerpiących wiedzę m.in. z mediów społecznościowych, ucierpiała najbardziej w czasie globalnej pandemii. 

Choć nie wszystkie skutki pojawienia się koronawirusa są zauważalne już dziś, bez wątpienia można przyznać, że będą one mieć kolosalny wpływ na różne aspekty życia  generacji Milenialsów i Post-Milenialsów.

Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Ketut Subiyanto/Pexels

Google koronawirus pokolenie Y pokolenie Z

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBeko z kampanią lodówek z najnowszą technologią Harvest Fresh™
Lewandowski, Kożuchowska i Tyszka w niecodziennej produkcji Huawei

Podobne wpisy:

  • brooke-cagle-g1Kr4Ozfoac-unsplash
    Nowy język pokolenia Y
  • isaac-mehegan-7x5V13744KM-unsplash
    Planowanie trasy przyjazne środowisku. Google Maps wskaże taką, która generuje najniższy stopień śladu węglowego

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowy język pokolenia Y
  • Marki reagują na krakowskiego “laguna”
  • More Bananas w przymierzu z Vikingami!

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...