site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Zetki. Jak dotrzeć z komunikacją do cyfrowego pokolenia?
29.03.2022  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Zetki. Jak dotrzeć z komunikacją do cyfrowego pokolenia?

eliott-reyna-jCEpN62oWL4-unsplash

W kolejnej odsłonie naszego cyklu przyjrzymy się bliżej pokoleniu Z — pierwszemu pokoleniu w pełni wychowanemu w cyfrowym świecie. Część z jego przedstawicieli jest już w pełni świadomymi konsumentami, z kolei część z nich dopiero wchodzi w nastoletni wiek. Czy ta różnica przekłada się na ich spojrzenie na świat? Czy marki nadążają za zetkami?

Pokolenie post-millenialsów

Pokolenie Z, czyli osoby urodzone między 1995 a 2010 rokiem, to pokolenie wychowane w cyfrowej erze. Większość z jego przedstawicieli dorastała w obecności smartfonów, mediów społecznościowych i nieograniczonego dostępu do Internetu. O ile w przypadku millenialsów obecność nowych technologii w procesie dorastania nie była aż tak oczywista, to w przypadku zetek stała się czymś całkowicie normalnym. Cechy wyróżniające zetki to otwartość i bezpośredniość, kreatywność oraz umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem Internetu. Pokolenie Z ceni sobie przede wszystkim niezależność oraz własny rozwój, a dzięki ciągłemu byciu na bieżąco, potrafi szybko reagować na zmiany w otaczającym je świecie.

Które wartości są szczególnie istotne dla pokolenia Z?

Pisząc w poprzednim artykule o millenialsach przedstawiliśmy model, według którego jednym z kluczowych punktów na drodze do sukcesu jest prawdziwość przekazu. Nie inaczej jest w przypadku zetek — klienci z tego pokolenia cenią sobie przede wszystkim szczerość i autentyczność, a stare marketingowe hasła i frazesy z pewnością do nich nie trafią. W przeciwieństwie do millenialsów, którzy w większości są idealistami, zetki cenią sobie realistyczne podejście do życia. 

Ważną częścią ich życia jest budowanie i podtrzymywanie relacji społecznych zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym – wśród młodego pokolenia wychowanego w dobie powszechnie dostępnego Internetu granice między tymi dwoma światami mocno się zatarły. Zetki są otwarte na nowości jeszcze bardziej niż millenialsi – pokolenie to dorastało w czasach otwartych granic, dlatego chętnie podróżuje i poznaje nowych ludzi.

Jakiej komunikacji oczekują zetki?

Pokolenie Z ma wyjątkowo wysokie wymagania – zarówno w stosunku do otaczającego je świata, jak i marek obecnych w ich życiu. Młodzi ludzie postawili poprzeczkę jeszcze wyżej niż millenialsi i oprócz autentycznej komunikacji i transparentności oczekują również, że marka będzie responsywna i aktywna, a komunikacja będzie odbywała się obustronnie, dlatego jakakolwiek interakcja nawiązana przez użytkownika z brandem nigdy nie powinna pozostać bez odpowiedzi. 

Zetki lubią być zauważone i warto doceniać ich starania. Co ważne, komunikaty kierowane do młodego pokolenia powinny być możliwie zwięzłe i proste. Wychowane w cyfrowym świecie pokolenie Z nie jest cierpliwe i nie traci w sieci czasu na długie treści – po prostu uważa je za nudne. Jeśli próbujemy dotrzeć do zetek, to z pewnością świetnie sprawdzą się filmy wideo czy memy. Pamiętajmy też, że pokolenie Z ponad wszystko ceni sobie relacje z rówieśnikami, dlatego do komunikacji warto włączyć możliwość aktywnego zaangażowania się w tworzone przez marki projekty i kampanie oraz elementy rywalizacji czy współzawodnictwa, dzięki którym uczestnicy będą mogli zaprosić do zabawy także swoich znajomych.

Warto pamiętać również o tym, że zetki prawie nie korzystają już z mediów tradycyjnych jak prasa czy telewizja, dlatego sfera życia celebrytów i gwiazd srebrnego ekranu nie jest dla nich atrakcyjna, a większość z nich nawet nie kojarzy obecnych w mediach nazwisk. Włączenie do komunikacji marki influencerów obecnych na TikToku, YouTube czy Instagramie z pewnością będzie dobrym krokiem w budowaniu szczerego i zrozumiałego przekazu marketingowego.

Czy komunikacja z pokoleniem Z może być trudnym zadaniem?

W świecie opanowanym przez cyfryzację, dotarcie do zetek, których świat realny jest na równi z wirtualnym, wydaje się bardzo proste. Możliwość zbierania danych z codziennej aktywności w sieci i mnogość dostępnych narzędzi do monitoringu daje nam szerokie pole do dokładnego sprecyzowania potrzeb i oczekiwań młodego pokolenia. To potrafi uśpić czujność marketerów, dla których dotarcie do przedstawicieli pokolenia Z wydaje się z początku łatwym zadaniem, jednak w gruncie rzeczy wcale takim nie jest – zetki bardzo trudno zaskoczyć czymś nowym. 

Młode pokolenie, urodzone ze smartfonem w dłoni i bombardowane z każdej strony setkami bodźców, stało się odporne na sztampowe komunikaty. Wypracowanie odpowiedniej strategii, zaproszenie do udziału w budowaniu wizerunku marki, responsywność i wykorzystanie potencjału influencerów są podstawą udanej komunikacji z zetkami.

W kolejnym artykule przedstawimy Wam najmłodsze pokolenie, które już za moment będzie podejmować swoje pierwsze decyzje zakupowe, choć już dziś warto mu się bacznie przyglądać — pokolenie alfa. Zachęcamy do śledzenia naszej strony!

Autor tekstu: Mateusz Ligęza
Źródło zdjęcia głównego: Eliott Reyna/Unsplash

komunikacja pokolenie Z wartości

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisLuksusowe marki zamykają swoje sklepy w Rosji
Instagram wprowadza dwa nowe sposoby wyświetlania treści

Podobne wpisy:

  • christina-wocintechchat-com-UTw3j_aoIKM-unsplash
    Komunikacja marki – jak dotrzeć do odbiorców B2B i B2C w cyfrowym świecie?
  • brooke-lark-nMffL1zjbw4-unsplash
    Obecność prezesa firmy w mediach społecznościowych buduje prestiż przedsiębiorstwa. Ewentualne błędy mogą słono kosztować

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • E-commerce w pigułce – jaka wiedza przyda Ci się w 2022 roku?
  • Grywalizacja – klienci chcą się bawić
  • Bolt z ogólnopolską kampanią o bezpieczeństwie – “Pokaż mi jak parkujesz, a powiem Ci kim jesteś”

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...