Już niedługo układ zdjęć na Facebooku może wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas. Portal testuje nowe opcje udostępniania grafik.
Gigant rynkowy nieustannie się rozwija i uaktualnia aplikacje. W 2016 r. dodał kolorowe tła do postów z tekstami, w 2017 r. przetestował teksty i tła pod kątem komentarzy, a w zeszłym roku platforma dodała funkcje trójwymiarowych zdjęć. To nie koniec zmian. Serwis testuje obecnie nowe rozwiązania dotyczące udostępnianych grafik. Wszystko po to, aby były jeszcze bardziej unikatowe i wzbudzały zaangażowanie odbiorców.
Liczy się obraz
Zasada ta dominuje w social media nie od dziś. Badania potwierdzają, że 90% informacji, które trafiają do naszego mózgu to obrazy. Grafika jest przetwarzana przez umysł 60 000 razy szybciej niż tekst. Dlatego też, kontent wizualny jest 40 razy częściej udostępniany, niż innego rodzaju treści. Powstaje coraz więcej serwisów, które komunikują się jedynie w ten sposób. Taki przekaz jest łatwy do zapamiętania i szybciej dociera do odbiorców. Udostępnienie zdjęcia na Facebooku jest proste. Serwis daje także wiele możliwości obróbki zdjęć tj. zmianę rozdzielczości grafiki, dodanie napisów, naklejek czy nakładek. Ostrość i kolor obrazu można wzbogacić poprzez filtry. Eksperci Zuckerberga nieustannie analizują działania odbiorców i dopasowują aplikację do ich oczekiwań.
Nowy layout
Aktualnie serwis prowadzi testy nowego wyglądu posta z wieloma zdjęciami. Opcja ta pozwoli korzystającym z portalu, wybrać różne style prezentowania swoich zdjęć i grafik.
Jak przedstawiają powyższe obrazy, opublikowane przez eksperta Jane Manchun Wong, po wprowadzeniu nowej funkcji, użytkownicy będą mogli wybierać różne style prezentacji swoich zdjęć. Narzędzie daje do wyboru cztery sposoby ich wyświetlania w pojedynczych postach. Dodatkowo obrazy będą bardziej dynamiczne i nasycone kolorami.
Prostota – słowo klucz funkcjonowania Facebooka
Nowości testowane dla aplikacji, jak i wszystkie jej narzędzia, są proste w użyciu. Nowe widoki postów pozwoliłyby odbiorcom wyróżnić się w kanale Aktualności, a tym samym dotrzeć do większego grona odbiorców i skutecznie zakodować przekaz w ich pamięci. Obraz jest łatwiej zauważalny i jako pierwszy z obiektów na stronie przyciąga nasz wzrok.
Testowane rozwiązanie skierowane jest do odbiorców indywidualnych, jak i firm. Dzięki nowym opcjom użytkownik będzie mógł udostępnić swoje prywatne zdjęcia w nowej odsłonie. Marki zaś zyskają nowe narzędzie do prezentacji i skutecznej promocji swoich produktów.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Freepik
Komentarze: brak