site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Znane loga w epoce koronawirusa. Jak znane marki wspierają „społeczny dystans”?
1.04.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Znane loga w epoce koronawirusa. Jak znane marki wspierają „społeczny dystans”?

coronavirus-news-on-screen-3970332

Pandemia gwałtownie zmieniła życie milionów ludzi na świecie. Zamknięte galerie i szkoły, dezynfekowanie rąk czy noszenie maseczek nie są najważniejszymi problemami ludzi, lecz ich brak możliwości kontaktu z innymi. Dlatego marki dołączają się do światowego apelu: zachowaj dystans!

Tak blisko, a jednocześnie daleko

McDonald’s, Coca-Cola, Audi i Volkswagen – to tylko niektóre marki, które za pomocą zaprojektowanego na nowo logo starają się interpretować „dystans społeczny”. Takie zachowanie stało się popularne ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa. Dystans społeczny oznacza bycie w odległości co najmniej 1,5 metra od drugiego człowieka, w celu zmniejszenia ryzyka zarażenia się.

Jest to niezwykle trudny czas dla ludzi, dlatego marki postanowiły przyłączyć się do światowego manifestu pokazująć, że tylko dzięki utrzymywaniu dystansu można uniknąć gwałtownego wzrostu liczby zachorowań.

Audi i Volkswagen

Światowi giganci na rynku motoryzacyjnym postanowili przeprojektować swoje logo.

W krótkim klipie Audi rozdziela słynne cztery koła, które na końcu łączą się w jedno. Napisy pod nimi głoszą „zachowajcie dystans” oraz „pozostańcie razem”.

Natomiast Volkswagen odseparowało literę W od V. W klipie dominuje pierwszy wyraz „my”. Marka wskazuje, że pomimo bycia w separacji, wciąż jesteśmy jednością i musimy się wspierać w tym trudnym czasie.

Nike

Firma oficjalnie nie zmieniła swojego logo, ale rozpoczęła dużą kampanię w mediach społecznościowych. Wzięło w niej udział wielu gwiazdorów, w tym zawodnik NBA LeBron James oraz golfista Tiger Woods.

Kampania zachęca ludzi, aby dołączyli do zabawy. Mogą zrobić to w miejscu swojego zamieszkania. Nike, jak wiele innych marek, został zmuszony do zamknięcia swoich kilkunastu sklepów na świecie. 

źródło: 9news.com.au
Coca-Cola

Obecnie marka wyświetla reklamę na opuszczonym nowojorskim Times Square, w której każda litera jest oddzielona. Poniżej znajduje się hasło: „Bycie osobno jest najlepszym sposobem na bycie razem”.

źródło: edition.cnn.com
Nine Network

Australijska sieć telewizyjna również zmieniła słynne logo, które składa się z dziewięciu kropek ułożonych w trzy rzędy. Obecnie wyglądają one jak rozproszony układ kulek. Stacja chce zachęcić wszystkich do ćwiczenia #SocialDistancing i spowolnić rozprzestrzenianie się COVID-19.

źródło: 9news.com.au
Co by było, gdyby…

…inne marki również zmieniły swoje logotypy?

Biorąc pod uwagę, że wiele osób pracuje zdalnie z domu lub spędza czas w kwarantannie, nic dziwnego, że kreatywność kwitnie na całym świecie. Wiele nowych projektów, które się pojawiają, są odpowiedzią na hasło #stayathome.

Jednym z takich projektantów jest Jure Tovrljan, grafik ze Słowenii, który „zabawił się” logami słynnych marek. Są to tylko autorskie projekty. Chociaż – kto wie – może firmy pokuszą się o ich zmiany?

Starbucks
źródło: themarketingbirds.com
GoodYear
źródło: themarketingbirds.com
LinkedIn
źródło: themarketingbirds.com
Igrzyska Olimpijskie
źródło: themarketingbirds.com
NBA
źródło: themarketingbirds.com
MasterCard
źródło: themarketingbirds.com
Corona Extra
źródło: adage.com

To nie wszystkie logotypy, które mogą zostać poddane metamorfozie. W rebrandingu GUT Buenos Aires stworzył nowy wygląd giganta na rynku online, Mercado Libre.

źródło: lanacion.com.ar

Aby wzmocnić znaczenie utrzymywania dystansu społecznego, logo zostało przeprojektowane tak, aby podkreślić wagę nowych form witania się, tym samym unikając bezpośredniego uścisku dłoni. Jak podkreśla marka: nadszedł czas na łokieć!

W obliczu epidemii

Obecne kampanie wpisują się w szerszy trend wśród marek szukających sposobów dostosowania komunikacji, marketingu i produkcji w świetle globalnej pandemii. Kilku dystrybutorów alkoholu zmieniło formę produkcji, aby zapewnić środki do dezynfekcji rąk w przypadku ich niedoboru na rynku.

Inni robią, co mogą, aby wspierać partnerów, którzy ucierpią z powodu zamknięcia większości punktów usługowych. Przykładowo Fireball Whisky uruchomiła największy na świecie słoik napiwków, aby wesprzeć barmanów, którzy stracili dochody w wyniku COVID-19.

Czy zmienione loga to dobry pomysł?

Marki mają świadomość, że „społeczny dystans” jest aktualnie najważniejszy. Pozostanie w domu czy zachowywanie odpowiedniej odległości od drugiej osoby, pozwala na wolniejsze rozprzestrzenianie się wirusa, a nawet zmniejszenia liczby zachorowań.

Firmy nie tylko poprzez kampanie, ale także poprzez bawienie się formą oraz treścią zachęcają do kreatywności, a także wspierają tych, którzy muszą przebywać w domu z powodu kwarantanny. Jest to niezwykle ciekawa, ale i społeczna inicjatywa, na którą decyduje się coraz więcej światowych marek.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Markus Spiske/Pexels

koronawirus logo marka

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNarzę­dziownik cz. 6, czyli aplikacje przydatne dla copyw­ri­tera
Recman pomaga w walce z koronawirusem i wspiera finansowo Fundację Siepomaga.pl

Podobne wpisy:

  • Best Brands 2023
    Wystartowało badanie 2. edycji Best Brands Poland, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce
  • pexels-alena-koval-886521
    Ekologia w strategii i komunikacji marek. Biznes stawia na eko przekazy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow