site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Zrozumieć marketing w handlu: Multi- czy Omni-?
12.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Zrozumieć marketing w handlu: Multi- czy Omni-?

campaign-creators-yktK2qaiVHI-unsplash

Dzięki postępowi technologicznemu i dostępności coraz to nowych narzędzi komunikacja marketingowa stale ewoluuje. O tym, czym jest strategia multi-, a czym omnichannel oraz co je różni mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania Nieruchomościami.

Komunikacja marketingowa ewoluuje wraz z postępem technologicznym, a także wraz z narzędziami, które służą jej egzekucji. Zależnie od tego, jaki cel chcemy osiągnąć, możemy korzystać z różnych strategii w komunikacji. Aby zobrazować subtelną różnicę pomiędzy strategią multi- oraz omnichannel, posłużę się próbą uproszczonej definicji obu terminów.

Multichannel, to podejście oparte na wielokanałowości w dystrybucji komunikatu mającego styczność z potencjalnym konsumentem. Głównym założeniem jest umożliwienie konsumentom zakupu określonych produktów i usług za pośrednictwem wielu kanałów dystrybucji (sklep stacjonarny, sklep internetowy, zakupy poprzez media społecznościowe lub aplikację mobilną). Postrzegając to zagadnienie w sposób subiektywny, to forma handlu tradycyjnego bez wykorzystania narzędzi z zakresu automatyzacji (marketing automation). Wykorzystujemy wiele narzędzi, ale nie prowadzimy analizy danych, składających się na spójny profil klienta. Nie znamy jego historii zakupów, przewidywań dotyczących jego zachowania w sieci, stopnia zainteresowania marką oraz nie mamy możliwości budowania jego lojalności wobec marki w sposób efektywny.

Omnichannel, to przede wszystkim wspomniana już integracja działań i narzędzi, niezależnie od płaszczyzny funkcjonowania oraz stopnia zaawansowania. Wymaga łączenia wszystkich procesów, w których punktem centralnym jest klient oraz jego zachowanie. Celem wdrażanej strategii omnichannel jest m.in. pozyskiwanie nowych klientów (lead generation), podnoszenie wskaźnika konwersji niezależnie od kanału dystrybucji, a także realizowanie i budowanie programów lojalnościowych. Narzędziem współistniejącym jest CRM (Zarządzanie Relacjami z Klientem), który jest przydatny szczególnie podczas budowania pozytywnych doświadczeń post zakupowych. 

Reasumując, omnichannel jest procesem, który na drodze ewolucji wymaga od nas wdrożenia zestawu różnych narzędzi informatycznych. To stworzenie środowiska (ekosystemu) oraz zaplecza informatycznego, umożliwiającego agregowanie zbieranych danych w celu stworzenia dedykowanego i spersonalizowanego przekazu nie tyle do grupy klientów, co do poszczególnej jednostki. 

Autor tekstu: Daniel Tomasz Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist, Asset Services, Cushman & Wakefield
Źródło zdjęcia głównego: Campaign Creators/Unsplash

handel marketing multichannel omnichannel strategia strategia marketingowa

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFacebook wspomaga czarnoskórych przedsiębiorców
W czasie pandemii najbardziej ucierpiała psychika polskich Milenialsów i Generacji X

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow