site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Życie po śmierci w social mediach – Insta­gram upamięt­nia zmar­łych
15.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Życie po śmierci w social mediach – Insta­gram upamięt­nia zmar­łych

instagram-app-login-splash-screen-logo-on-iphone-picjumbo-com

Insta­gram jest jed­nym z naj­po­pu­lar­niej­szych obrazkowych por­tali inter­ne­to­wych. W każdym miesiącu, z platformy korzysta miliard osób. Co minutę dołą­czają nowi użyt­kow­nicy. I każ­dego dnia część z nich… umiera. Dla­tego warto wie­dzieć, co można zro­bić z kon­tem osoby zmar­łej.

Nowi użyt­kow­nicy codzien­nie reje­strują się na plat­for­mach spo­łecz­no­ścio­wych. Two­rzą swoje pro­file, a następnie przez lata publi­kują zdję­cia, prze­my­śle­nia czy twór­czość. Co jed­nak sta­nie się z kon­tem na Insta­gra­mie po śmierci danej osoby? Serwis daje dwie możliwości.

„In memo­riam”

Aktu­al­nie, moż­liwe jest zgło­sze­nie konta osoby zmar­łej za pomocą for­mu­larza na stro­nie Insta­grama. Nie­zbędne jest także potwier­dze­nie w for­mie linku do nekro­logu lub arty­kułu pra­so­wego. Wów­czas pro­fil zyskuje sta­tus „In memo­riam”. Będzie on na­dal widoczny w ser­wi­sie, ale nie­moż­liwe będzie korzy­sta­nie z więk­szo­ści jego funk­cji. Człon­ko­wie bli­skiej rodziny zmar­łego mogą także zło­żyć wnio­sek o cał­ko­wite usu­nię­cie konta z ser­wisu na pod­sta­wie odpo­wied­niego peł­no­moc­nictwa. Służy do temu spe­cjalny for­mu­larz, w któ­rym mamy do wyboru dwie opcje – konto można dez­ak­ty­wo­wać (jest ono cał­ko­wi­cie usu­wane z por­talu) lub zgło­sić jako konto „in memo­riam”.

Konto te od zwy­kłego różni się tym, że obok zdję­cia pro­fi­lowego poja­wiają się słowa ozna­czające „ku pamięci”. Po nada­niu tego sta­tusu, nikt nie będzie mógł wpro­wa­dzić zmian w postach i infor­ma­cjach znaj­du­ją­cych się na kon­cie. Oznacza to również, że dodane zdjęcia i filmy oraz pozostawione komentarze do udostępnionych treści nie będą mogły być edytowane lub usuwane. Nie zmie­nią się rów­nież usta­wie­nia pry­wat­no­ści pro­filu, aktu­alne zdję­cie pro­fi­lowe oraz osoby obser­wu­jące i obser­wo­wane. Dodat­kowo, konto nie będzie wyświe­tlane w pro­po­zy­cjach zna­jo­mych i rekla­mach. Usta­wie­nia konta można zwe­ry­fi­ko­wać w każdej chwili, a tym samym zade­cy­do­wać czy po śmierci pro­fil zosta­nie cał­ko­wi­cie usu­nięty, czy przej­dzie w stan „in memo­riam”. 

Dodat­kowa funk­cja

Jak poin­for­mo­wała na Twit­te­rze, badaczka i pro­gra­mistka Jane Man­chun Wong, obec­nie trwają pracę nad nową funk­cją Insta­grama. Konto osoby zmar­łej ma być ozna­czane za pomocą ba­neru. Poza infor­ma­cją i nazwą użyt­kow­nika, pojawi się dodat­kowo gra­fika przed­sta­wia­jąca kwiat w bar­wach Insta­grama.

Instagram continues working on account memorialization

adds this sheet of “Remembering <user>”

The link in this sheet brings us to Instagram’s Help Center page on this topic: https://t.co/0Ztal3Vxh5 pic.twitter.com/3xHvmGH9MW

— Jane Manchun Wong (@wongmjane) April 21, 2020

Inter­nauta będzie mógł także przejść do sek­cji, w któ­rej znaj­duje się wię­cej infor­ma­cji na temat upa­mięt­nio­nych kont. Prace nad aktu­ali­za­cją trwają, zespół Insta­grama nie podał osta­tecz­nego ter­minu wpro­wa­dze­nia nowej funk­cji.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Victor Hanacek/picjumbo

Instagram nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisObsługa klienta w handlu internetowym – co zmienił koronawirus?
GO Sport wspiera domy dziecka

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow